Apple Sprzedaż Vision Pro w USA spowalnia, a na całym świecie prawdopodobnie nie osiągnie poziomu 500 000 egzemplarzy
Applevision Pro mógł latać zbyt blisko słońca; jego ikaryjskie skrzydła szybko topnieją w tyglu konsumenckiego zniechęcenia znużenia konsumentów.
Zestaw słuchawkowy, który został wprowadzony na rynek wśród mnóstwem marketingowego szumumarketingowego, okazał się w dużej mierze zawiódł nie trafił do szerszego grona konsumentów. Firma IDC zajmująca się badaniami rynku stwierdziła, że Vision Pro nie sprzedał jeszcze 100 000 sztuk w jednym kwartale w Stanach Zjednoczonych od lutowej premiery i jest na dobrej drodze do sprzedaży mniej niż 500 000 sztuk ogółem (tj. w USA i za granicą) w 2024 roku. Na chwilę obecną IDC szacuje, że Vision Pro odnotuje 75% spadek sprzedaży w USA tylko w tym kwartale.
Główną przeszkodą w sprzedaży Vision Pro wydaje się być możliwość zastosowania go w życiu użytkowników. Podczas gdy zestaw słuchawkowy zyskał uwagę podczas premiery, zwroty i słabnące zainteresowanie konsumentów spowolniły sprzedaż w USA.
Vision Pro's niedawna międzynarodowa premiera może wprowadzić nieco adrenaliny do anemicznej sprzedaży, ale w dużej mierze zależy to od deweloperów tworzących aplikacje i znaczące doświadczenia na lokalnych rynkach.
Francisco Jeronimo, wiceprezes IDC, powiedział:
Sukces Vision Pro, niezależnie od jego ceny, będzie ostatecznie zależał od dostępnej zawartości. W miarę jak Apple rozszerza swój produkt na rynki międzynarodowe, ważne jest, aby udostępniać również treści lokalne.
IDC przewidziało również, że Apple wyda budżetowy wariant Vision Pro (prawdopodobnie plotki Apple Vision SE), który obniży koszty o połowę. Dzięki temu cena nowego zestawu słuchawkowego wynosiłaby 1750 USD, co nadal jest znacznie droższe niż zestaw słuchawkowy Meta Quest 3 VR(obecnie dostępny w Amazon za 630 USD).
Podczas gdy Apple obiecał, że Vision Pro zrewolucjonizuje komputery, zestaw słuchawkowy wygląda mniej jak iPhone, a bardziej jak Lisa.