Apple TV+ i Paramount+ mogą połączyć siły po utracie 7% abonentów w październiku
Pod koniec ubiegłego tygodnia The Wall Street Journal ujawnił, że Apple i Paramount są zaangażowane we wczesne rozmowy dotyczące wspólnej oferty w sektorze streamingu wideo. Stworzenie pakietu 2 w 1 pomogłoby obu markom pozostać istotnymi na trudnym rynku, na którym wielu konkurentów oferuje bardziej kuszące treści w podobnych cenach.
Według analizy rynku przeprowadzonej przez Antenna, cytowanej przez The Wall Street Journal, zarówno Apple TV+, jak i Paramount straciły w październiku nie mniej niż 7% swoich abonentów. W tym samym miesiącu serwis Apple podniósł cenę subskrypcji z 6,99 USD do 9,99 USD. Choć odsetek ten może nie wydawać się katastrofalny, był to najwyższy wskaźnik rezygnacji w branży.
Podczas gdy Netflix zdecydował się na tańszy plan z reklamami, jednocześnie podnosząc ceny ofert bez reklam, inne usługi streamingowe dodały kuszące pakiety treści do swojego portfolio. Na przykład, Disney+ w pakiecie z Hulu i ESPN+, wszystko za 12,99 USD (treści Disney+ nie zawierają reklam, a pozostałe dwa są obsługiwane przez reklamy). Inna interesująca oferta w Stanach Zjednoczonych pochodzi od Verizon, firmy, która zdecydowała się połączyć Netflix i HBO Max za 10 USD miesięcznie, umowa ogłoszona wczorajale z reklamami. Amazon Prime obejmuje streaming muzyki i wideo, różne specjalne/ekskluzywne oferty, a wszystko to za 14,99 USD miesięcznie lub 139,99 USD przy płatności rocznej.
Paramount+ Essential zawiera reklamy między filmami i jest dostępny za miesięczną opłatą w wysokości 5,99 USD. Paramount+ z Showtime ma mniej reklam, kanały CBS na żywo i obsługę pobierania offline, a wszystko to za 11,99 USD. W obu przypadkach przewidziano roczne zniżki, więc ci, którzy lubią planować swoje wydatki w skali roku, mogą pobrać Essential za 59,99 USD lub jego droższe rodzeństwo za 119,99 USD.
Ponieważ nie są dostępne żadne szczegóły dotyczące oferty Apple TV+/Paramount+, która może pojawić się prędzej czy później, można jedynie śledzić tę historię w miarę jej rozwoju.
Źródło(a)
The Wall Street Journal(paywalled, via gHacks Technology News)