Apple Watch nie jest już liderem rynku i jako jedyny z pierwszej piątki stracił udział w rynku
Według najnowszych danych International Data Corporation (IDC), globalna sprzedaż zegarka Apple spadła o 12,8% do 22,5 mln sztuk w trzecim kwartale 2024 r., tj. od lipca do września, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Oznacza to, że Apple pozostaje w tyle za rynkiem, ponieważ sprzedano łącznie 139 milionów urządzeń do noszenia, zaledwie o 1% mniej niż w poprzednim roku.
Podczas gdy Huawei, Xiaomi, Samsung i BBK osiągnęły dwucyfrowy wzrost procentowy, Apple spadł za Huawei. Nowy lider rynku, Huawei, był w stanie zwiększyć swoją sprzedaż o imponujące 44,3% do 23,6 miliona zegarków, prawdopodobnie nie tylko dzięki innowacyjnym modelom, takim jak Huawei Watch D2 z certyfikowanym medycznie pomiarem ciśnienia krwi. Huawei prawdopodobnie korzysta również z silnego wzrostu rynku urządzeń do noszenia w Chinach, który jest obecnie największym rynkiem na świecie z 45,8 milionami sprzedanych urządzeń. Wyłączając inteligentne opaski na rękę, Apple wciąż jest na prowadzeniu.
Xiaomi jest dopiero na trzecim miejscu z 20,5 milionami sprzedanych urządzeń i udziałem w rynku na poziomie 14,7%, co firma zawdzięcza nie tylko popularności Xiaomi Smart Band 9, ale także droższemu Xiaomi Watch S4 również przyczynił się do wzrostu o 26,5%. Samsung również był w stanie osiągnąć wzrost o 24,3% do 11,5 miliona sztuk lub 8,3% udziału w rynku, co według IDC wynika z szerszego portfolio produktów, począwszy od Galaxy Fit3 do Galaxy Watch Ultra.