Apple iPhone 16 Pro Max przebija Galaxy S25 Ultra pod względem wydajności w grach i termiki dzięki Wuthering Waves i Genshin Impact
Według syntetycznych benchmarków GPUnie można zaprzeczyć, że SoC Snapdragon 8 Elite znacznie wyprzedza Apple A18 Pro w testach takich jak 3D Mark's Steel Nomad, gdzie A18 Pro uzyskuje około 2100 punktów w porównaniu do imponujących 2600 punktów Snapdragona 8 Elite. Prawdziwe gry to jednak inna historia, a Apple wydaje się nadal królować pod względem wydajności i termiki.
Jak odkrył Dame Tech w swoich ostatnich testach, iPhone 16 Pro Max przyćmiewa niedawno zaprezentowanego Samsunga Galaxy S25 Ultra, który jest zasilany przez Snapdragon 8 Elite dla Galaxy SoC wraz z większą konfiguracją chłodzenia. Jak pokazują niedawno wyciekły benchmarkiróżnica w wydajności między wariantem standardowym a wariantem "dla Galaxy" jest minimalna. Ponadto proszę zauważyć, że mogą istnieć rozbieżności w metodach pomiaru zużycia energii między dwiema platformami, o czym warto pamiętać.
Apple A18 Pro: Mistrz wydajności
Zaczynając od Genshin Impact, natrafiamy na problem - Galaxy S25 Ultra jest ograniczony do 60 FPS, podczas gdy iPhone 16 Pro Max, oczywiście, nie jest. W rezultacie iPhone 16 Pro Max osiągnął imponujące 95,2 FPS, podczas gdy S25 Ultra był ograniczony do 59,9 FPS. Co jednak ciekawe, iPhone 16 Pro Max zużywał 6,3 wata mocy - zaledwie 0,4 wata więcej niż 5,9 wata S25 Ultra. Pod względem temperatury, iPhone 16 Pro Max działał chłodniej, przy 41º C w porównaniu do 43º C w S25 Ultra.
Przechodząc do Wichrowych Fal, oba urządzenia były pozornie ograniczone do 60 FPS, przy czym iPhone 16 Pro Max i S25 Ultra zarządzały odpowiednio 59 FPS i 59,2 FPS. IPhone nadal był bardziej wydajny, pobierając tylko 5,4 wata w porównaniu do 7,2 wata S25 Ultra, pomimo pracy w wyższej rozdzielczości 1705 x 786. Oba urządzenia zarządzały 1% niskimi wartościami 51 FPS, znacznie ustępując RedMagic 10 Pro59 FPS. Chociaż RedMagic zużywał znacznie więcej energii, bo 9,1 wata.
Smartfony do gier królują, ale nie pod względem wydajności
W strefie Zenless Zone ZeroA18 Pro-zasilany iPhone'em 16 Pro Max pobierał 6,4 wata, osiągając średnią 97,5 FPS z 1% spadkiem do 63 FPS. Z drugiej strony, zasilany przez Snapdragon 8 Elite Galaxy S25 Ultra pobierał 6,5 wata, mimo że udało mu się uzyskać tylko 59 FPS, prawdopodobnie z powodu kolejnego miękkiego limitu, z 1% spadkiem do 48 FPS. Wreszcie, jesteśmy świadkami czegoś bardzo podobnego w Honkai: Star Rail 3, gdzie iPhone osiągnął aż 104,6 FPS przy poborze mocy 6,3 W i 1% spadku do 64 FPS, w porównaniu do 59,2 FPS w S25 Ultra przy nieco niższym poborze mocy 5,6 W i 1% spadku do 30 FPS. RedMagic 10 Pro(obecnie 749 USD na Amazon) zarządzał 60,2 FPS z 1% spadkiem do 57 FPS i pobierał około 7,2 wata.
Źródło(a)
Dame Tech via YouTubezauważony przez Wccftech