Apple: koniec ze statystykami sprzedaży
W firmie Apple kończy się era publikowania informacji, ile sprzedano sprzętu wg typu, jak iPhone czy iPad. Zostaną one zgrupowane, jak do tej pory pomniejsze produkty, czyli Apple Watch, AirPod i HomePod (wszystkie wymienione pojawiały się w raportach jako "inne").
Powód tytułowej zmiany? Tłumaczone jest to tak, że w przeszłości tego typu informacje coś mówiły o sprzedaży. W danym czasie był jeden model smartfona i jeden model tabletu. Od tego czasu oferta została zróżnicowana i raportowanie kategoriami iPhone i iPad może być mylące.
Kolejny argument jest taki, że konkurencja nie podaje takich danych. Co za tym idzie, analitycy mogli ocenić, jak radzą sobie nowe modele iPhone'ów na tle wcześniejszej generacji. Taka analiza danych publikowanych przez konkurencję firmy Apple nie była możliwa.
Z ust samego prezesa firmy Apple padło poniższe stwierdzenie.
"This is a little bit like if you go to the market and you push your cart up to the cashier and...
» How many units you have in there? «
It doesn’t matter a lot how many units are in there in terms of the overall value of what’s in the cart."
Źródło: The Verge