Apple może zwiększyć wykorzystanie AR do osobistych zakupów i wsparcia - z prezentacjami produktów w Państwa salonie
Z pomocą urządzeń takich jak Apple Vision Pro, Apple może zmienić oblicze obsługi klienta i osobistych zakupów. Firma rozwija wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości, która obejmuje przesyłanie obrazu 3D sprzedawcy bezpośrednio do salonu klienta. Pozwoli to na interaktywne prezentacje produktów Apple w czasie rzeczywistym.
Do tej pory gigant technologiczny zastosował AR, aby symulować wybrane urządzenia w salonach potencjalnych nabywców, aby mogli oni zapoznać się z rzeczywistymi wymiarami i proporcjami na przykład na własnych biurkach, a tym samym podjąć lepszą decyzję o zakupie.
Nowo przyznany patent zatytułowany "Guided Retail Experience" pokazuje, w jaki sposób Apple łączy AR ze swoim obecnym systemem czatu online. Zamiast pola tekstowego można wykorzystać transmisję wideo z Apple Store Personal Shopper, a sprzedawca może pojawić się w oknie czatu wideo lub zostać wyświetlony w środowisku użytkownika za pomocą AR.
Konwencjonalne elektroniczne doświadczenia konsumenckie pozwalają użytkownikowi przeglądać i kupować produkty online za pomocą urządzenia elektronicznego, takiego jak laptop lub komputer stacjonarny, tablet lub smartfon. Jednak zakupy online mogą być pozbawione natychmiastowych informacji zwrotnych, odpowiedzi na pytania, sugestii, demonstracji produktów i kontaktów międzyludzkich związanych z zakupami osobistymi. Ponadto użytkownik nie jest w stanie w pełni wchodzić w interakcje z internetową reprezentacją produktu, a zatem nie może naprawdę doświadczyć pełnej demonstracji produktu w środowisku zdalnym.
- Apple
Patent "Guided Consumer Experience", zgłoszony w 2021 r. i niedawno przyznany, kładzie nacisk na widok nowego produktu przez użytkownika w otaczającym go środowisku. Apple wyjaśnia dalej:
Pozwala to użytkownikowi pozostać w zdalnym środowisku podczas interaktywnych zakupów ze sprzedawcą, który może dostarczać odpowiednie produkty, przedstawiać sugestie w oparciu o interakcję i ułatwiać pełne demonstracje różnych produktów i usług w środowisku CGR. Sprzedawca może spowodować wyświetlenie produktu lub kolekcji produktów w środowisku CGR, a użytkownik może wchodzić w interakcje z produktami, aby przeprowadzić demonstrację produktu z lub bez udziału sprzedawcy. Wszystko to zapewnia użytkownikowi doświadczenie sprzedaży detalicznej w środowisku zdalnym, takim jak dom użytkownika, ale z korzyściami i możliwościami zakupów osobistych.
Apple nie ogłosiła, czy i kiedy wprowadzi te patenty w życie. Niemniej jednak patenty ilustrują, że firma nadal jest entuzjastycznie nastawiona do wykorzystywania AR jako technologii dla swoich usług detalicznych i wsparcia.
Quelle(n)
Apple Insider | Obraz zwiastuna: symboliczny obraz stworzony za pomocą Bing AI