Apple przeprasza po reakcjach przeciwników sztucznej inteligencji w związku z filmem o zgnieceniu iPada przed premierą generatywnej sztucznej inteligencji WWDC 2024
Bunt przeciwko generatywnej sztucznej inteligencji ze strony artystów narastał w ostatnich miesiącach, a ponieważ Apple WWDC w czerwcu 2024 r. - gdzie najwyraźniej planuje ogłosić własne funkcje generatywnej sztucznej inteligencji - zbliża się, napięcia musiały prędzej czy później wzrosnąć. Wygląda na to, że premiera iPada Apple na początku tego tygodnia była tylko katalizatorem, który doprowadził do wrzenia.
W ramach premiery nowych iPadów M4Apple opublikował film promocyjny (który można obejrzeć poniżej) zatytułowany Crush, przedstawiający kolekcję tradycyjnych przyborów artystycznych i kreatywnych narzędzi miażdżonych przez przemysłowej wielkości kruszarkę. Kiedy prasa zostaje ponownie podniesiona, wszystko, co pozostaje z niezliczonych tradycyjnych mediów i narzędzi artystycznych i muzycznych, to Apple nowy, imponująco cienki iPad Pro, z sugestią, że iPad może służyć twórcom jako narzędzie do wszystkiego, od tworzenia muzyki po sztukę cyfrową, a nawet edycję wideo.
W świetle niedawnego ruchu w branży technologicznej w kierunku zastąpienia artystów generatywną sztuczną inteligencją, reklama Apple została, co nieco zrozumiałe, źle przyjęta przez tę samą społeczność artystyczną, do której Apple kieruje iPada Pro. W oświadczeniu dla AdAge, wiceprezes ds. marketingu Apple przeprosił za reklamę, stwierdzając:
"Kreatywność jest w naszym DNA w Apple i jest dla nas niezwykle ważne, aby projektować produkty, które wzmacniają kreatywność na całym świecie. Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i realizują swoje pomysły za pomocą iPada. Nie udało nam się to w tym filmie i przepraszamy"
Apple wycofała również Crush z emisji w telewizji. Przeprosiny pojawiają się na krótko przed Apple czerwcowym WWDC 2024, gdzie przecieki ujawniły, że Apple planuje zaprezentować własny pakiet narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji dla iPadOS, iOS i macOS. Apple może być zmuszony do ostrożnego stąpania, jeśli rzeczywiście zamierza wprowadzić generatywną sztuczną inteligencję do swojego kreatywnego oprogramowania.