Według najnowszych informacji Canalysw 2024 r. na całym świecie sprzedano 147,6 mln tabletów, o 9,2% więcej niż w roku poprzednim. Jest to pierwszy wzrost rynku od 2020 roku. Canalys przypisuje to przede wszystkim zwiększonym aktualizacjom od klientów korporacyjnych, podczas gdy sprzedaż konsumencka wzrosła tylko minimalnie.
Wielkim zwycięzcą jest Xiaomi, chińska firma sprzedała imponujące 9,2 miliona tabletów w 2024 roku, o 73,1% więcej niż w poprzednim roku, co czyni ją piątym co do wielkości producentem tabletów na świecie i wypiera Amazon. Lenovo i Huawei sprzedały po ponad 10 milionów tabletów, odpowiednio o 12% i 29,3% więcej niż w poprzednim roku. Dzięki temu silnemu wzrostowi Huawei był w stanie prześcignąć Lenovo i osiągnąć globalny udział w rynku na poziomie 7,3%. Obaj liderzy rynku pozostają niezagrożeni i razem dominują na 57,4% rynku.
Drugie miejsce po raz kolejny przypadło Samsungowi, który odnotował wzrost o 8,2% i udział w rynku na poziomie 18,8% przy 27,8 mln sprzedanych Galaxy Tabs. Apple odnotował wolniejszy wzrost, ponieważ firma była w stanie sprzedać "tylko" 5,3% więcej tabletów w 2024 roku niż w roku poprzednim, radząc sobie gorzej niż cały rynek, dlatego też jej udział w rynku spadł o 1,4 punktu procentowego do 38,6%. Wynika to częściowo z faktu, że najnowszy iPad Pro otrzymał znaczny wzrost ceny, podczas gdy najtańszy iPad nie otrzymał aktualizacji od 2022 roku.