Apple wprowadza Game Porting Toolkit, aby uczynić macOS bardziej atrakcyjnym dla twórców gier
Jak ujawniono na WWDC 2023, Apple jest zdeterminowany, aby uczynić macOS bardziej przyjaznym dla twórców gier. Oprócz nowego trybu gry zawartego w nadchodzącej aktualizacji macOS 14 Sonoma lista obsługiwanych gier wkrótce powiększy się o takie tytuły jak Layers of Fear, World of Warcraft, No Man's Sky i Stray. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ Apple planuje również zaoferować Game Porting Toolkit dla twórców gier, który powinien umożliwić jeszcze bardziej popularnym tytułom natywne wsparcie na platformie macOS.
Game Porting Toolkit obiecuje bardziej usprawniony proces z krótszym czasem oceny, prostszą konwersją kodu i krótszym ogólnym czasem tworzenia istniejących tytułów gier. Strona konwersji jest obsługiwana przez konwerter shaderów Metal, który teraz obsługuje ray tracing wraz z Apple'własnym skalowaniem rozdzielczości przestrzennej i czasowej o nazwie MetalFX.
Powinna to być niezwykle ekscytująca perspektywa dla twórców gier, którzy chcą dodać macOS jako obsługiwaną platformę, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że większość procesów portowania, które wcześniej zajmowały miesiące, może teraz zająć kilka dni. Ponadto, ponieważ zintegrowane układy GPU oferowane z procesorami M są prawie na równi z rozwiązaniami średniej klasy od AMD i Nvidiatwórcy gier powinni być w stanie zoptymalizować istniejące tytuły przynajmniej pod kątem płynnej rozgrywki w rozdzielczości 1080p na macOS.
Źródło(a)
przez Andrew Tsai na YouTube