Architektura Intel Lunar Lake 15. generacji wyciekła z rdzeniami Lion Cove+ P, procesorem graficznym Xe2 i możliwym brakiem Hyperthreading
W styczniu Intel ujawnił, że architektura Lunar Lake (LNL) jest projektowana z myślą o ultracienkich laptopach w celu zachowania wydajności przy jednoczesnym zapewnieniu całodziennego czasu pracy na baterii. W związku z tym procesory LNL mają mieć TDP na poziomie 15 W lub niższym. Co więcej, oczekuje się, że układy Lunar Lake będą wykorzystywać technologię Xe2-LPG iGPU oparte na następnej generacji Battlemagebattlemage. Dodając do rosnącego stosu przecieków o Lunar Lake, Moore's Law Is Dead i Bioinic_Squash ujawniły więcej szczegółów dotyczących architektury.
Na początek, MLID sugeruje, że procesory Lunar Lake będą wyposażone w 8 rdzeni, w tym 4 rdzenie Lion Cove+ P i 4 rdzenie Skymont E. Autor przecieku nazywa rdzenie LNL Lion Cove+ P "wczesną implementacją". Przeciek wspomina również, że procesory LNL mogą nie otrzymać "działających jednostek do wynajęcia", które są które mają pojawić się w układach Arrow Lake chipach.
Co więcej, MLID twierdzi, że "obecny plan rekordów" dla chipów LNL sugeruje kafelek GPU oparty na Intel Arc Battlemage. W tym celu Bionic_Squash na Twitterze donosi, że iGPU LNL zawiera 64 jednostki wykonawcze Xe2 (EU) i 8 rdzeni Xe2. Niestety, nie mamy pojęcia o wydajności tych rdzeni Xe2.
To powiedziawszy, pomocne może być przypomnienie, że zgodnie z niedawnym Arrow Lakexe-LPG zastosowany w procesorach ARL-S jest do 2,4x szybszy niż Intel HD 770. Nie będzie więc zaskoczeniem, że iGPU Xe2-LPG wewnątrz procesorów LNL znacznie przewyższa obecną kolekcję mobilnych układów graficznych Intela.
LNL IGPU gets 64 Xe² EU's
— Bionic_Squash (@SquashBionic) July 31, 2023