Asystent AI Amazon Rufus jest już dostępny dla wszystkich klientów w USA
W lutym, Amazon przedstawił "Rufusa", generatywnego asystenta zakupów opartego na sztucznej inteligencji, który był w fazie testów beta dla ograniczonej liczby klientów z USA w aplikacji mobilnej Amazon. Od dziś Rufus jest dostępny dla wszystkich klientów Amazon w USA. Może być wykorzystywany do różnych zadań w całym procesie zakupowym klienta. Szersze pytania, takie jak "Co wziąć pod uwagę przy zakupie słuchawek?" mogą kierować wstępnymi badaniami. Porównując produkty, użytkownicy mogą zapytać "Jaka jest różnica między błyszczykiem a olejkiem do ust?" lub na przykład porównać ekspresy do kawy.
W przypadku konkretnych potrzeb, Rufus może polecić prezenty lub zabawki w oparciu o kryteria takie jak okazja lub wiek odbiorcy. Podczas przeglądania strony produktu użytkownicy mogą zadawać szczegółowe pytania dotyczące samego przedmiotu, korzystając z informacji o produkcie, recenzji oraz sekcji pytań i odpowiedzi społeczności. Ponadto użytkownicy mogą zadawać pytania dotyczące statusu ich zamówienia, a asystent AI również się tym zajmie.
Wprowadzenie Rufusa jest synonimem innych dużych marek badających funkcje AI, takie jak asystenci AI, w celu poprawy obsługi klienta. Jednym z największych niedawnych przykładów jest Copilot firmy Microsofti sposób, w jaki firma aktywnie integruje go ze swoimi produktami. W przypadku Amazon, przyjęcie "Rufusa" w całych Stanach Zjednoczonych następuje po uruchomieniu generowanych przez sztuczną inteligencję wyróżnień recenzji i funkcji rekomendacji rozmiarów. Z biegiem czasu asystent AI prawdopodobnie stanie się bardziej wydajny, ponieważ będzie kontynuował szkolenie na podstawie danych firmy i użytkowników.