Wiele marek samochodowych postrzegało przejście na pojazdy elektryczne jako okazję do zmiany paradygmatu na pojazd definiowany programowo, umożliwiając im sprzedawanie konsumentom coraz większej liczby funkcji za pośrednictwem subskrypcji oprogramowania. W ogólnym rozrachunku funkcje oprogramowania Audi odblokowane w ramach subskrypcji są mniej rażące niż przyspieszenia https://www.notebookcheck.net/Tesla-Model-S-and-X-with-software-locked-batteries-and-US-10k-price-cuts-launch-as-Standard-Range-variants.741573.0.html i podgrzewane fotele oferowane przez inne marki.
Jednak w miarę jak marki takie jak BMW zaczynają odchodzić od odblokowywania oprogramowania opartego na subskrypcji, Audi wydaje się chcieć przenieść te funkcje na wyższy poziom, zgodnie z wywiadem Autocar z Oliverem Hoffmanem wywiad z Oliverem Hoffmanem, członkiem zarządu Audi ds. rozwoju technicznego.
Dzięki naszej architekturze elektronicznej następnej generacji wprowadzimy więcej ofert "funkcji na żądanie" i zobaczą Państwo, że z roku na rok będziemy wprowadzać nowe funkcje w samochodach. - Oliver Hoffman z Audi
Dyrektor mówi dalej, że Audi dokona zmiany w wyniku zapotrzebowania klientów, a nie wyłącznie w celu zwiększenia zysków, dodając, że Audi nie postrzega tych funkcji na żądanie jako ogromnego źródła zysków. Hoffman nie wyjaśnił, jakie usługi i funkcje zostaną dodane do pojazdu, ale podkreślił, że tego rodzaju funkcje na żądanie będą normą w przyszłości.
Jedynymi funkcjami na żądanie oferowanymi obecnie przez Audi są dodatkowe funkcje reflektorów LED Matrix i półautonomiczne parkowanie dla samochodów elektrycznych e-tron i e-tron Sportback za pośrednictwem aplikacji myAudi. Komentarze Hoffmana pojawiły się zaledwie chwilę po tym, jak BMW ogłosiło, że wycofa się z subskrypcji na subskrypcje samochodowe i funkcje sprzętowe blokowane programowo w wyniku niskiej akceptacji klientów.
Kup odlewany model samochodu Maisto 2022 Audi RS e-tron GT 1:18 Scale Special Edition na Amazon.