Australia uruchamia najszybszą na świecie ładowarkę do pojazdów elektrycznych o mocy 5 razy większej niż ładowarka Tesla Semi V4 Supercharger
Australijski gigant wydobywczy Fortescue otrzymał wielomilionową dotację od rządu na opracowanie i wdrożenie ładowarki pojazdów elektrycznych o mocy 6 MW, która będzie zasilać jego nową kopalnię 240-tonowe elektryczne wozidła i inny zelektryfikowany sprzęt górniczy.
Po uruchomieniu w 2025 r. będą to najpotężniejsze na świecie ładowarki do pojazdów elektrycznych, o pięciokrotnie większej mocy szczytowej niż nowa ładowarka Tesli V4 Supercharger które są w stanie doładować samochód Semi.
Dzięki ładowarce o mocy 6 MW, naładowanie ogromnego akumulatora o pojemności 1,9 MWh w 240-tonowej wozidle Liebherr T 264 zajmie zaledwie 30 minut w kopalniach odkrywkowych rudy Pilbara firmy Fortescue.
Są to modernizacje wersji z silnikiem wysokoprężnym, która jest napędzana silnikami Cummins QSK 60, a Fortescue planuje kupić setki takich w ramach transakcji o wartości 4 miliardów dolarów, która obejmuje również koparki i spycharki.
Cały projekt odbywa się pod auspicjami przedsięwzięcia Fortescue Zero, którego celem jest osiągnięcie zerowej emisji z pracy kopalń Pilbara do 2030 roku.
W tym miejscu z pomocą przychodzi Australijska Agencja Energii Odnawialnej z dotacją w wysokości 10 milionów dolarów, ponieważ, jak ujął to asystent ministra ds. zmian klimatycznych i energii Josh Wilson,"rozwój szybkiej ładowarki Fortescue to inteligentny i przyszłościowy projekt, który pomoże sektorowi górniczemu Australii Zachodniej w elektryfikacji ich działalności i przyczyni się do krytycznego zadania dekarbonizacji naszej gospodarki"
Z kolei dyrektor generalny projektu Fortescue Zero, Ellie Coates, dodaje:
Te innowacyjne ładowarki zostały zaprojektowane jako bezpieczne, wytrzymałe, o dużej mocy i skalowalne rozwiązanie do szybkiego ładowania dla wielu różnych zastosowań w pojazdach. Wykorzystując nasze światowej klasy możliwości w zakresie akumulatorów i rozwiązań ładowania ze sportów motorowych, szybkie ładowarki zostały opracowane z myślą o trudnych warunkach Pilbara. Wyposażone w opcje połączeń zrobotyzowanych, będą w stanie zasilić przyszłe 240-tonowe elektryczne ciężarówki akumulatorowe Liebherr T 264 firmy Fortescue w zaledwie 30 minut.
30-minutowe ładowanie gigantycznego pakietu akumulatorów o pojemności 1,9 MWh będzie nie lada gratką, gdy stosy o mocy 6 MW zostaną uruchomione w przyszłym roku, a Fortescue zamierza wdrożyć łącznie 250 szybkich ładowarek, aby obsługiwać swoją działalność wydobywczą rudy żelaza do 2030 roku.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon