Notebookcheck Logo

Autodesk kupuje Wonder Dynamics, twórcę narzędzia AI w chmurze Wonder Studio do automatycznego wstawiania postaci CG do rzeczywistego materiału filmowego

Autodesk kupuje Wonder Dynamics, twórcę chmurowego narzędzia AI Wonder Studio do automatycznego zastępowania aktorów postaciami CG w filmach. (Źródło: Autodesk)
Autodesk kupuje Wonder Dynamics, twórcę chmurowego narzędzia AI Wonder Studio do automatycznego zastępowania aktorów postaciami CG w filmach. (Źródło: Autodesk)
Autodesk kupił Wonder Dynamics, twórcę opartego na chmurze narzędzia AI Wonder Studio. Wonder Studio automatycznie zastępuje prawdziwych aktorów postaciami wygenerowanymi komputerowo w dowolnym materiale filmowym. Oprogramowanie automatycznie wypełnia brakujące tło, dopasowując oświetlenie i ruch postaci, znacznie ograniczając pracę ręczną. Doradcami firmy są między innymi Joe Russo i Steven Spielberg.
AI Software

Autodesk kupił Wonder Dynamics, twórcę opartego na chmurze narzędzia AI Wonder Studio. Wonder Studio znacznie redukuje ręczną pracę wymaganą przez animatorów postaci i kompozytorów do wstawiania komputerowo wygenerowanych postaci 3D do rzeczywistego materiału filmowego. Oprogramowanie może automatycznie zastąpić prawdziwego aktora aktorem CG, jednocześnie wypełniając brakujące tła i dopasowując oświetlenie i ruch.

Wykorzystanie grafiki komputerowej w filmach szybko rozwinęło się od lat 80-tych, kiedy to komputery stały się wystarczająco potężne, by tworzyć przekonujące animacje, ale proces wstawiania postaci CG do rzeczywistego materiału filmowego jest złożony. Animatorzy postaci muszą tworzyć postacie CG w programach 3D, takich jak Autodesk Maya(naucz się go używać z tej książki na Amazon), a następnie animować je po jednej klatce na raz. Wreszcie, kompozytorzy muszą pracować nad wstawieniem postaci do rzeczywistego materiału filmowego. Proces ten może zająć wiele tygodni, a nawet miesięcy skrupulatnej pracy, aby postacie CG poruszały się realistycznie, jednocześnie wtapiając się w obraz.

Wonder Studio eliminuje większość tego żmudnego procesu, wykorzystując najnowsze technologie sztucznej inteligencji do automatycznego wykrywania aktora w dowolnym materiale filmowym, śledzenia jego ruchów, zastępowania go postacią CG, animowania postaci, aby poruszała się dokładnie tak, jak aktor, oświetlania postaci CG w celu dopasowania oświetlenia i zastępowania brakującego tła. Jedynym wymaganym ostatnim krokiem jest dostrojenie automatycznej wymiany.

Wonder Dynamics zostało założone przez Tye Sheridana, młodego aktora X-Men Cyclops, i artystę VFX Nikolę Todorovica w 2017 roku. W radzie doradczej firmy zasiadają Joe Russo(filmy Marvela) i Steven Spielberg(Indiana Jones, Park Jurajski). Znaczący wysiłek w celu opracowania narzędzia AI firmy rozpoczął się pod koniec 2020 roku przy użyciu nieujawnionych funduszy venture capital. Autodesk nie ujawnił warunków zakupu.

Czytelnicy mogą dowiedzieć się, jak tworzyć postacie CG z takiej książki na Amazon.

Autodesk przejmuje Wonder Dynamics, oferując opartą na chmurze technologię sztucznej inteligencji, aby umożliwić większej liczbie artystów tworzenie większej ilości treści 3D w branży medialnej i rozrywkowej

21 MAJA 2024

SAN FRANCISCO, 21 maja 2024 r. /PRNewswire/ - Autodesk, Inc. (NASDAQ: ADSK) ogłosił, że przejął Wonder Dynamics, twórców Wonder Studio, które jest opartym na chmurze rozwiązaniem do animacji 3D i VFX, łączącym sztuczną inteligencję (AI) z uznanymi narzędziami. Wonder Studio jest wysoce kompatybilne z innymi popularnymi narzędziami 3D, w tym Autodesk Maya, pomagając artystom łatwiej animować, oświetlać i komponować postacie 3D w scenach akcji na żywo. Przejęcie Wonder Dynamics przez Autodesk da większej liczbie twórców możliwość dodawania animowanych postaci 3D do swoich projektów i historii, jednocześnie minimalizując krzywą uczenia się i automatyzując zwykle złożone i czasochłonne procesy. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.

"Włączenie Wonder Dynamics do portfolio Autodesk Media & Entertainment rozszerza naszą historię wspierania artystów innowacyjnymi i dostępnymi rozwiązaniami, które przełamują bariery wejścia na rynek" - powiedziała Diana Colella, wiceprezes ds. mediów i rozrywki w Autodesk. "W latach 90. pomogliśmy artystom nauczyć się korzystać z komputerów do tworzenia grafiki 3D, co doprowadziło do powstania branży, którą widzimy dzisiaj, a Wonder Dynamics jest naszym kolejnym krokiem na tej drodze. Wdrażając nowe technologie, chcemy pomóc zespołom i twórcom wszystkich rozmiarów i poziomów umiejętności w łatwiejszym tworzeniu większej ilości treści, aby każdy mógł ożywić swoje inspirujące historie".

Wonder Dynamics sprawia, że proces tworzenia efektów wizualnych jest bardziej dostępny i przystępny cenowo, opracowując narzędzia sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które pozwalają filmowcom na szybsze i znacznie tańsze tworzenie elementów VFX i CGI. Wonder Studio oferuje obecnie wtyczkę, która łączy się z profesjonalnymi narzędziami 3D, takimi jak Autodesk Maya i Blender, aby zapewnić usprawniony przepływ pracy z wysokiej jakości postaciami. Przejęcie Wonder Dynamics jest kolejnym strategicznym krokiem w kierunku wspierania długoterminowej misji Autodesk, aby uwolnić kreatywność poprzez łączenie zespołów, danych i procesów z Flow, chmurą dla branży Media & Entertainment na platformie Autodesk Design and Make.

Od ponad dekady Autodesk wykorzystuje sztuczną inteligencję do ulepszania różnych narzędzi niezbędnych do pomocy kreatywnym profesjonalistom w radzeniu sobie z wyzwaniami w różnych branżach, w tym w branży mediów i rozrywki. Autodesk zdaje sobie sprawę ze swojej odpowiedzialności i zobowiązuje się do etycznego i odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji. Z najnowszego raportu Autodesk 2024 State of Design & Make wynika, że 78% liderów biznesu uważa, że technologia AI usprawni ich branżę, a 79% zgadza się, że doprowadzi ona do zwiększenia kreatywności.

"Dzisiejszy dzień to ważny moment w podróży Wonder Dynamics, ponieważ łączymy siły z Autodesk" - powiedział Nikola Todorovic, współzałożyciel i dyrektor generalny Wonder Dynamics. "Obecnie panuje błędne przekonanie, że sztuczna inteligencja to rozwiązanie dostępne za jednym kliknięciem, dlatego cieszymy się, że możemy dołączyć do firmy, która w swojej istocie wspiera iteracyjny charakter 3D i opowiadania historii. Włożyliśmy wiele wysiłku w stworzenie narzędzia AI, które nie zastąpi artystów, ale raczej przyspieszy kreatywny przepływ pracy, sprawi, że wszystko będzie bardziej wydajne i pomoże produkcjom zaoszczędzić koszty. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca z Autodesk tylko wzmocni tę wizję i jeszcze bardziej przesunie granice etycznej sztucznej inteligencji i nowych technologii w mediach i rozrywce".

"Jako artysta jestem niezmiernie wdzięczny, że mogę zarabiać na życie tworząc filmy i zawsze chcieliśmy pomóc innym artystom zrealizować to samo marzenie - niezależnie od ich lokalizacji, statusu społecznego czy budżetu" - powiedział Tye Sheridan, współzałożyciel i prezes Wonder Dynamics. "Dzięki wsparciu Autodesk i zaangażowaniu w innowacje, mamy teraz idealne partnerstwo, aby kontynuować tę misję i na nowo zdefiniować narrację tego, co jest osiągalne w dziedzinie opowiadania historii".

Aether Media, Inc. d/b/a Wonder Dynamics jest określana w niniejszym komunikacie jako Wonder Dynamics. Powyższe opisy rozważanych skutków proponowanego przejęcia są uzależnione od zdolności Autodesk do pomyślnej integracji Wonder Dynamics we wszystkich aspektach.

Niniejszy komunikat zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości w rozumieniu federalnych przepisów o papierach wartościowych dotyczące przyszłych wydarzeń i działań rozwojowych w zakresie naszych produktów i usług, w tym między innymi stwierdzenia dotyczące przewidywanych korzyści z przejęcia. Stwierdzenia te odzwierciedlają nasze obecne oczekiwania w oparciu o to, co wiemy dzisiaj. Nasze plany nie mają być obietnicą ani gwarancją przyszłych wydarzeń lub dostarczenia produktów, usług lub funkcji, a decyzje o zakupie nie powinny być podejmowane na podstawie tych oświadczeń. Czynniki, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą się znacznie różnić od tych stwierdzeń, obejmują: brak realizacji oczekiwanych korzyści z przejęcia, w tym niezdolność Autodesk do pomyślnej integracji działalności Wonder Dynamics; koszty związane z przejęciem; konkurencyjne środowisko w branży mediów i rozrywki oraz reakcje konkurencji na przejęcie; oraz sukces Autodesk i Wonder Dynamics w opracowywaniu nowych produktów lub modyfikowaniu istniejących produktów oraz stopień, w jakim zyskają one akceptację rynku. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za aktualizację niniejszego komunikatu w celu odzwierciedlenia zdarzeń lub okoliczności, które wystąpią po dacie publikacji niniejszego komunikatu.

O Autodesk
Projektanci, inżynierowie, konstruktorzy i twórcy na całym świecie ufają firmie Autodesk, która pomaga im projektować i tworzyć wszystko. Od budynków, w których mieszkamy i pracujemy, po samochody, którymi jeździmy i mosty, po których przejeżdżamy. Od produktów, których używamy i na których polegamy, po filmy i gry, które nas inspirują. Platforma Autodesk Design and Make odblokowuje moc danych, aby przyspieszyć analizę i zautomatyzować procesy, zapewniając naszym klientom technologię do tworzenia otaczającego nas świata i zapewniania lepszych wyników dla ich działalności i planety. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy odwiedzić stronę autodesk.com lub śledzić @autodesk. #MakeAnything

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Autodesk kupuje Wonder Dynamics, twórcę narzędzia AI w chmurze Wonder Studio do automatycznego wstawiania postaci CG do rzeczywistego materiału filmowego
David Chien, 2024-06- 8 (Update: 2024-06- 8)