Automatyczna super rozdzielczość dla gier Windows będzie dostępna tylko na komputerach Copilot+ AI ze Snapdragon X Elite w momencie premiery
Wraz z zaprezentowaniem nowych komputerów Copilot+ AI, Microsoft ogłosił funkcję automatycznego skalowania AI dla gier Windows. Działa ona na poziomie systemu operacyjnego i oferuje wzrost wydajności. Funkcja ta, zwana Automatic Super Resolution, zapewni również lepszy antyaliasing, nawet jeśli tytuł nie obsługuje XeSS, DLSS lub FSR.
Jednak w momencie premiery automatyczny upscaler AI będzie dostępny tylko w "wyselekcjonowanym zestawie gier". Informacje na temat tych tytułów są dostępne na stronie dostępnej pod adresem WorksOnWoA.com. Oprócz pokazania, jak dobrze gry Windows działają na laptopach z serii Snapdragon X ujawnia, że 12 gier jest obecnie kompatybilnych z Auto SR.
Wśród nich znajdują się popularne tytuły, takie jak Shadow of the Tomb Raider, Resident Evil 2 i Borderlands 3. Co ważniejsze, funkcja Auto Super Resolution dla gier Windows będzie dostępna tylko na komputerach Copilot+ AI z procesorami Snapdragon X Elite w momencie premiery. Tak więc, zarówno Snapdragon X Plus jak i procesory oparte na architekturze x86 są obecnie pomijane.
To posunięcie polegające na ograniczeniu Auto SR do laptopów Snapdragon X Elite Copilot Plus wydaje się mieć na celu promowanie nowych high-endowych laptopów Microsoftu(2024 Surface Pro 2-w-1 dostępny na Amazon). Warto jednak zauważyć, że procesory X Elite są obecnie reklamowane jako wyposażone w "najszybszy na świecie NPU", który może zapewnić do 45 TOP wydajności AI. Dzięki temu spełniają one wymóg 40 TOP, który Microsoft ustalił dla funkcji skalowania w górę.
Oczywiście oczekuje się, że Intel i AMD wprowadzą na rynek Lunar Lake i Strix Point które prawdopodobnie spełnią wymagania Microsoft Copilot+ AI PC. Jeśli tak się stanie, możemy zobaczyć więcej laptopów kompatybilnych z automatyczną super rozdzielczością.