Autopilot Tesli sprawia, że samochody elektryczne są znacznie bezpieczniejsze zgodnie z najnowszym raportem bezpieczeństwa pojazdów
Tesla jest dumna z faktu, że jej samochody, takie jak Model 3 i Model Y, konsekwentnie plasują się wśród najbezpieczniejszych pojazdów na drogach w USA. Na przykład Tesla Model 3 ma pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od National Highway Traffic Safety Administration. Aby jeszcze bardziej podkreślić, że pojazdy elektryczne Tesla są bezpieczniejsze niż przeciętny samochód, firma publikuje raport bezpieczeństwa pojazdów za każdy kwartał od października 2018 roku.
W tym celu Tesla opublikowała teraz raport bezpieczeństwa za II kwartał 2024 roku. Raport pokazuje, że pojazdy elektryczne Tesli znacznie przewyższają krajową średnią "milionów mil przejechanych przed wypadkiem". Różnica ta wzrasta do nowych poziomów po włączeniu Autopilota.
Tesla twierdzi, że imponująco niski wskaźnik wypadków Autopilota w drugim kwartale 2024 r. pokazuje, że jej pojazdy elektryczne przejechały blisko 7 milionów mil z włączonym Autopilotem bez żadnego wypadku. Przy wyłączonym Autopilocie wskaźnik wypadków był znacznie wyższy i wynosił około 1,5 miliona mil przejechanych przed pojedynczym wypadkiem. Dla porównania, średnia krajowa w USA w tym obszarze wynosi mniej niż 1 milion mil.
Jest więc całkiem jasne, że Autopilot sprawia, że pojazdy elektryczne są znacznie bezpieczniejsze, przynajmniej według danych ujawnionych przez Teslę. Jednak Autopilot nadal nie jest niezawodny, a technologia ta jest regularnie badana z powodu zgłaszanych wypadków.
Zaniedbania kierowców nadal stanowią problem dla Tesli
Wygląda na to, że Tesla zawsze otrzymuje nowy pozew dotyczący wypadków spowodowanych przez Autopilota lub niedbałe korzystanie z Autopilota. Na przykład Reuters poinformował na początku tego miesiąca, że Tesla została pozwana przez rodziców motocyklisty zabitego przez Model 3 na Autopilocie w 2022 roku.
Chociaż, zgodnie z raportem bezpieczeństwa pojazdów Tesli, wskaźnik wypadków Autopilota spadł o zauważalny margines w 2024 r. w porównaniu z 2022 r., problem niedbałej jazdy nadal istnieje. Ten sam raport Reutersa potwierdził, że Model S z włączoną funkcją w pełni autonomicznej jazdy zabił motocyklistę w Seattle w kwietniu 2024 roku. Kierowca podobno przyznał, że był rozproszony, gdy Model S był w trybie FSD.
Tak więc, nawet jeśli wierzymy Tesli na słowo, że jej Autopilot zwiększa bezpieczeństwo pojazdów, firma wciąż ma wiele do zrobienia, aby rozwiać obawy dotyczące rozproszonej jazdy.