Awaria drzwi Fisker Ocean wywołuje federalne dochodzenie, które może skutkować wycofaniem produktu z rynku
SUV Ocean firmy Fisker znalazł się ostatnio pod ostrzałem, a niektórzy recenzenci nazwali go nawet najgorszym samochodem, jaki kiedykolwiek recenzowali. W przeważającej części wina została przypisana niekompletnemu i błędnemu oprogramowaniu, które Fisker rzekomo w większości naprawił za pomocą aktualizacji oprogramowania 2.0 którą obecnie wprowadza.
Jednak 14 ostatnich skarg skierowanych do amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) zaowocowało wstępnym dochodzeniem [PDF] przez amerykańską agencję federalną, które może skutkować wycofaniem produktu z rynku, w zależności od ustaleń.
Wygląda na to, że mogą istnieć różne kwestie powodujące awarię zatrzasku drzwi, ponieważ niektóre raporty mówią o rozładowanym akumulatorze 12 V, podczas gdy inne mówią o przypadkowych awariach, których nawet Fisker nie był w stanie naprawić. Problem wydaje się również dotyczyć zarówno przednich, jak i tylnych drzwi. Jedna ze skarg zarejestrowanych na stronie NHTSA's Fisker Ocean page brzmi następująco:
W poniedziałek 25 marca padło 12 V z całą moją rodziną w samochodzie, moja żona i dwoje dzieci nie mogli otworzyć żadnych drzwi ani bagażnika i nie ma zatrzasku awaryjnego, aby wydostać się z pojazdu, utknęliśmy w pojeździe na 2 godziny, zanim przyjechała po nas pomoc.
Inna skarga twierdzi, że Fisker wysłał już techników w celu naprawy problemu, który zaczął pojawiać się we wrześniu 2023 r., ale bezskutecznie.
Odblokowanie drzwi pasażera nie działa, a pasażer utknął w kabinie i nie może otworzyć drzwi - zgłaszałem to Fiskerowi wiele razy od czasu dostarczenia mojego pojazdu we wrześniu 2023 r. i pomimo trzech wizyt mobilnego technika problem nadal występuje.
Wiadomość ta pojawia się zaledwie kilka dni po tym, jak Fisker drastycznie obniżył ceny i zaczął wysyłać swoich techników do klientów, aby zaktualizowali oprogramowanie w SUV-ach Ocean, które są już na wolności, mając nadzieję na rozwiązanie licznych problemów, z którymi borykają się użytkownicy EV.
Wraz z obniżką cen, Fisker Ocean zmienił się z drogiego luksusowego elektrycznego SUV-a w silną konkurencję cenową dla Tesli Model 3 i nadchodzącego $25,000 Modelu 2.
Kup uchwyt na telefon Peak Design na Amazon lub pomiń dojazdy do pracy dzięki elektrycznemu rowerowi GoTrax Everest z maksymalnym zasięgiem 50 mil i maksymalną prędkością 53 mil na godzinę od Best Buy.
Źródło(a)
Reuters, Autoewolucja, NHTSA [PDF]