Notebookcheck Logo

BMW M3 EV z dwusilnikowym układem RWD rozważane dla architektury Neue Klasse

BMW M3 jest ikoną osiągów w gamie od dziesięcioleci, więc sensownie byłoby zacząć od odpowiedniego elektrycznego samochodu torowego. (Źródło zdjęcia: BMW)
BMW M3 jest ikoną osiągów w gamie od dziesięcioleci, więc sensownie byłoby zacząć od odpowiedniego elektrycznego samochodu torowego. (Źródło zdjęcia: BMW)
Całkowicie elektryczny samochód BMW M z dwusilnikowym napędem na tylne koła może być w planach niemieckiego producenta samochodów. Ten dziwaczny układ napędowy mógłby działać jako rodzaj elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, dając kierowcom większą kontrolę nad pojazdami i umożliwiając BMW wdrożenie funkcji Drift Analyser dla dodatkowej zabawy.
E-Mobility Leaks / Rumors Business

Wygląda na to, że BMW chce utrzymać przy życiu swój slogan "Czysta radość z jazdy", przenosząc swoje pojazdy na układy napędowe EV. Samochody z napędem na tylne koła są ulubieńcami tych nabywców, którzy lubią mieć nieco więcej zabawy ze swoimi pojazdami. Według wywiadu przeprowadzonego przez Ars Technica z dyrektorem generalnym BMW M, Frankiem van Meelem, architektura Neue Klasse zapoczątkuje nową erę elektrycznych samochodów BMW M, z których jednym może być dwusilnikowe M3 RWD.

Podczas wywiadu van Meel potwierdził, że BMW rozważa konfigurację RWD z dwoma silnikami, co prawdopodobnie ma związek z obawami o wagę bardziej niż cokolwiek innego, zwłaszcza biorąc pod uwagę historię marki M jako samochodów torowych.

"Nie chodzi tylko o duże silniki elektryczne, myślę, że to najłatwiejsza rzecz - można je wziąć z pociągów, mają bardzo mocne silniki elektryczne. Zasada ta istnieje na rynku od ponad 100 lat. Ale sztuczka polega na tym, aby silniki elektryczne były bardzo lekkie, bardzo mocne, bardzo kompaktowe, ale jednocześnie trzeba mieć odpowiednie chłodzenie, aby mogły utrzymać swoją wydajność" - Frank van Meel, CEO, BMW M za pośrednictwem Ars Technica.

Co ciekawe, van Meel zasugerował również, że BMW pracuje nad wykorzystaniem ABS w układzie hamowania regeneracyjnego, aby odzyskać około 30% zasięgu pojazdu po gwałtownym hamowaniu podczas jazdy na torze. Brzmi to strasznie podobnie do wiodącego w swojej klasie hamowania regeneracyjnego Porsche, które może zebrać deklarowane 290 kW energii podczas ostrego hamowania.

Wcześniej informowaliśmy https://www.notebookcheck.net/Electric-BMW-M3-with-Neue-Klasse-architecture-to-land-with-up-to-1-000-hp-and-AWD-after-i3-and-iX3-SUV.750429.0.html że BMW M3 oparte na architekturze Neue Klasse pojawi się około 2027 roku i spekuluje się, że elektryczne M3 może oferować do 1000 KM. Interesujące będzie jednak sprawdzenie, jakie opcje układu napędowego będą dostępne po wprowadzeniu na rynek elektrycznego M3, ponieważ BMW oferuje obecnie swoje samochody M z napędem benzynowym zarówno z napędem xDrive AWD, jak i standardowym układem RWD.

To, w jaki sposób BMW rozłoży swoje silniki, wpłynie na masę i rozkład masy pojazdu, a dwusilnikowy samochód M z napędem AWD może stanowić nieco tańszą i nieco lżejszą alternatywę dla konfiguracji czterosilnikowej dla tych, którzy po prostu chcą się trochę zabawić na torze w weekend. Funkcja Drift Analyser BMW jest już dostępna w wielu obecnych samochodach M i udowodniła, że dostarcza emocji w odpowiednich sytuacjach.

Proszę kupić BMW M3: The Complete Story w twardej oprawie na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > BMW M3 EV z dwusilnikowym układem RWD rozważane dla architektury Neue Klasse
Julian van der Merwe, 2023-10-13 (Update: 2024-08-15)