Notebookcheck Logo

BMW Personal Pilot L3 ma na celu pokonanie Tesli FSD Beta w 2024 roku

BMW pozwoli kierowcom oglądać filmy na ekranach informacyjno-rozrywkowych podczas korzystania z funkcji autonomicznej jazdy poziomu 3. (Źródło zdjęcia: BMW)
BMW pozwoli kierowcom oglądać filmy na ekranach informacyjno-rozrywkowych podczas korzystania z funkcji autonomicznej jazdy poziomu 3. (Źródło zdjęcia: BMW)
BMW wprowadza w Niemczech funkcje, które nazywa "wysoce zautomatyzowaną jazdą". Podczas gdy Niemcy otrzymują system SAE Personal Pilot L3 poziomu 3, obecny pakiet Highway Assistant jest ograniczony do poziomu 2 w USA i Kanadzie. System BMW poziomu 3 będzie kosztował 6000 euro (około 6800 USD) i jest w pełni funkcjonalny w nocy. Obecnie Tesla FSD Beta jest ogólnie uważana za poziom 2.
E-Mobility Launch Business Software

W powszechnej opinii Tesla jest w dużej mierze postrzegana jako lider, jeśli chodzi o technologię zautomatyzowanej jazdy, nawet jeśli ta percepcja nie jest tak dokładna, jak chciałby tego jej dyrektor generalny Elon Musk jak chciałby myśleć dyrektor generalny firmy, Elon Musk. BMW weźmie teraz pod lupę oprogramowanie Tesli do zautomatyzowanej jazdy, gdy na początku przyszłego roku uruchomi swoje pakiety zautomatyzowanej jazdy.

Podczas gdy Tesla dąży do osiągnięcia poziomu 5 dzięki swojej wersji beta Full Self-Driving, to jest obecnie reklamowany jako jako pakiet ADAS poziomu 2, co oznacza, że wymaga on stałego nadzoru człowieka, a kierowcy nie mogą odwrócić swojej uwagi od drogi.

Niemiecki producent samochodów niedawno wprowadził na niemieckie drogi Personal Pilot L3, który wydaje się być nieco bardziej zaawansowany niż dostępny obecnie asystent BMW Highway Assistant poziomu 2. BMW twierdzi, że jego Personal Pilot L3 zapewnia zautomatyzowaną jazdę na poziomie 3 SAE. System zależy od szeregu czujników, w tym czujników 3D LiDAR do monitorowania tego, co dzieje się wokół pojazdu, oraz czujników GPS i 5G do odbierania i przesyłania informacji.

Czujniki LiDAR są przydatną opcją, ponieważ pozwalają systemowi działać w nocy, a BMW twierdzi, że system nadaje się do użytku we wszystkim, od porannych dojazdów do pracy po długą podróż. Materiały promocyjne pokazują, że przesyłanie strumieniowe w samochodzie będzie również możliwe, gdy system będzie aktywny.

Na razie Personal Pilot L3 pojawi się tylko w serii 7, a funkcja będzie działać tylko przy prędkości do 60 km/h (37 mph). Zarówno niedawno ogłoszony i7 eDrive50 jak i AWD i7 M70 xDrive są wykluczone z gamy, która otrzyma sprzęt ADAS. Oznacza to, że i7 M60 xDrive jest jedynym lokalnym elektrycznym BMW, które otrzyma te funkcje.

SAE definiuje poziom 3 autonomicznej jazdy w następujący sposób:

"Funkcje te mogą prowadzić pojazd w ograniczonych warunkach i nie będą działać, dopóki nie zostaną spełnione wszystkie wymagane warunki".

W przypadku BMW ograniczenia Personal Pilot L3 ograniczają jego użycie do "strukturalnie oddzielonych jezdni" i dopuszczalnych warunków wizualnych. Jeśli warunki nie zostaną spełnione, kierowcy otrzymają zarówno wizualne, jak i dźwiękowe ostrzeżenie, że usługa nie może zostać aktywowana.

BMW Personal Pilot L3 będzie dostępny dla niemieckich klientów od grudnia 2023 roku, a BMW rozpocznie instalację niezbędnych czujników w pojazdach w marcu 2024 roku.

Proszę kupić ładowarkę samochodową Anker USB C na Amazon.

Zamontowane z przodu czujniki LiDAR przerywają atrapę chłodnicy, aby umożliwić Personal Pilot L3 w samochodach BMW serii 7 z 2024 roku. (Źródło zdjęcia: BMW)
Zamontowane z przodu czujniki LiDAR przerywają atrapę chłodnicy, aby umożliwić Personal Pilot L3 w samochodach BMW serii 7 z 2024 roku. (Źródło zdjęcia: BMW)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > BMW Personal Pilot L3 ma na celu pokonanie Tesli FSD Beta w 2024 roku
Julian van der Merwe, 2023-11-12 (Update: 2023-11-12)