BMW anuluje wartą 2 mld USD umowę na akumulatory do pojazdów elektrycznych z liderem w dziedzinie ogniw sodowo-jonowych z powodu braku dostaw
BMW anulowało niedawno kontrakt z Northvolt na 2020 rok po tym, jak szwedzki producent akumulatorów nie wywiązał się z długoterminowej umowy na dostawy. Northvolt miał dostarczyć BMW ogniwa o wartości ponad 2 miliardów dolarów do swoich samochodów elektrycznych.
Według raportu Reuters bMW stwierdziło, że we współpracy z Northvolt zdecydowało, że wysiłki Northvolt będą najlepiej skoncentrowane na opracowywaniu technologii EV nowej generacji. W ubiegłym roku firma Northvolt ogłosiła obiecujący przełom w zakresie gęstości energii w technologii akumulatorów sodowo-jonowych, dzięki czemu stały się one realną i przystępną cenowo alternatywą dla ogniw LFP stosowanych obecnie w większości pojazdów elektrycznych klasy średniej i przystępnych cenowo.
Northvolt i BMW Group wspólnie podjęły decyzję o skoncentrowaniu działań Northvolt na opracowaniu ogniw akumulatorowych nowej generacji. -BMW
Po podziale BMW twierdzi, że nadal chce stworzyć "wysokowydajnego producenta ogniw akumulatorowych o obiegu zamkniętym i zrównoważonym w Europie", ale nie jest jasne, czy BMW zamierza kontynuować własną produkcję akumulatorów, czy też zwrócić się do innego zewnętrznego dostawcy.
BMW jednak wcześniej planowało mieć gotowe do produkcji półprzewodnikowe akumulatory do pojazdów elektrycznych przed wprowadzeniem na rynek swoich pierwszych pojazdów Neue Klasse w 2025 roku, chociaż wydaje się, że plany te zostały przełożone na co najmniej 2030 rok, zgodnie z CarBuzz.