Notebookcheck Logo

BMW i Cube prezentują Trike Hybrid jako elektryczną alternatywę dla nowoczesnego życia w mieście

Seria Trike Hybrid firmy Cube ma mechanizm przechyłu i tylny mechanizm różnicowy, aby poprawić bezpieczeństwo na zakrętach. (Źródło zdjęcia: Cube)
Seria Trike Hybrid firmy Cube ma mechanizm przechyłu i tylny mechanizm różnicowy, aby poprawić bezpieczeństwo na zakrętach. (Źródło zdjęcia: Cube)
Niemiecki producent rowerów Cube połączył siły z BMW, aby zaprezentować nowy elektryczny trójkołowiec o nazwie Trike Hybrid, skierowany do rodzin i osób, które wolą jazdę na rowerze od jazdy samochodem. Trike jest w stanie udźwignąć do 220 kg i jest wyposażony w zgrabny system przechylania, który sprawia, że jazda na nim jest znacznie bliższa jeździe na tradycyjnym rowerze niż w innym przypadku.
E-Mobility Launch

Cube niedawno zaprezentował Trike Family Hybrid 750 i Trike Cargo Hybrid 750 (za pośrednictwem InsideEVs). Dwa elektryczne trójkołowce zostały opracowane przez BMW i Cube jako ekologiczna i przyjazna dla portfela alternatywa dla samochodów, które często kosztują tysiące dolarów na paliwo i utrzymanie każdego roku - tak, nawet samochody elektryczne. Trike Hybrid opiera się na rowerze typu step-through rowerze z tylnym kołem zastąpionym ramą pomocniczą z przestrzenią ładunkową lub pasażerską między dwoma kołami.

W miejscach takich jak Europa, gdzie jazda na rowerze jest ułatwiona dzięki dobremu projektowi urbanistycznemu, rowery cargo stają się coraz bardziej powszechne wśród pracujących profesjonalistów, którzy muszą przewozić narzędzia lub dostawy, a także rodzin, które muszą przewozić dzieci. Cube Trike Hybrid wykorzystuje ideę roweru towarowego i reorganizuje go, aby uzyskać krótszy rozstaw osi niż tradycyjne rowery towarowe. Krótki rozstaw osi ułatwia parkowanie i manewrowanie Trike Hybrid w ciasnych przestrzeniach miejskich.

Cube Trike Hybrid Family i Cargo są wyposażone w system silnika Bosch CX Cargo Line, który zapewnia 250 W wspomagania pedałowania z akumulatora 750 WH. Oba tylne koła są napędzane przez niestandardowy mechanizm różnicowy, który pozwala kołom obracać się z różnymi prędkościami na zakrętach. Wspomaganie silnika osiąga maksymalną prędkość 25 km/h (15,5 mph), co jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę nieodłączną niestabilność trójkołowej konstrukcji.

Podczas gdy maksymalna ładowność silnika wynosi 220 kg (485 funtów), przestrzeń ładunkowa Trike Hybrid ma tylko 50 kg (110 funtów), a sam Trike waży 70 kg (154 funty). Biorąc pod uwagę wagę kierowcy wynoszącą 75 kg, pozostawia to dodatkowe 75 kg ładowności na stole - jest to prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę ograniczone wspomaganie silnika. Limit wagi przestrzeni ładunkowej dotyczy zarówno wersji Cargo, jak i Family, co oznacza, że nawet dwójka dzieci prawdopodobnie nie przekroczy limitu wagi, dopóki nie osiągną wieku około ośmiu do dziesięciu lat.

Cube i BMW próbowały złagodzić niestabilność konstrukcji trójkołowca za pomocą sprytnego mechanizmu obrotowego, który umożliwia obracanie ramy i przedniego koła, podczas gdy tylne koła pozostają solidnie osadzone na ziemi. Jest mało prawdopodobne, aby Cube Trike Hybrid pojawił się na rynku amerykańskim, ale Trike Cargo Hybrid ma być dostępny w Europie we wrześniu 2023 roku, a Trike Family Hybrid wkrótce potem. Sugerowana cena detaliczna wynosi 6 499 GBP (8 093 USD lub 7 485 EUR) zarówno dla wersji Family, jak i Cargo.

Kup wodoodporny plecak z sakwą Rhinowalk 22L na Amazon.

Cube Trike Family Hybrid i Cargo mają mały rozstaw osi w porównaniu do innych elektrycznych rowerów towarowych. (Źródło zdjęcia: Cube)
Cube Trike Family Hybrid i Cargo mają mały rozstaw osi w porównaniu do innych elektrycznych rowerów towarowych. (Źródło zdjęcia: Cube)
Cube Trike Family Hybrid może pomieścić dwoje dzieci obok siebie na zadaszonych tylnych siedzeniach. (Źródło zdjęcia: Cube)
Cube Trike Family Hybrid może pomieścić dwoje dzieci obok siebie na zadaszonych tylnych siedzeniach. (Źródło zdjęcia: Cube)
Tradycyjny rower towarowy wydłuża rozstaw osi, aby umieścić ładunek między kołami przed kierowcą. (Źródło zdjęcia: Cube)
Tradycyjny rower towarowy wydłuża rozstaw osi, aby umieścić ładunek między kołami przed kierowcą. (Źródło zdjęcia: Cube)
 

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > BMW i Cube prezentują Trike Hybrid jako elektryczną alternatywę dla nowoczesnego życia w mieście
Julian van der Merwe, 2023-05-20 (Update: 2023-05-20)