BMW i GM inwestują w technologię druku 3D do odlewania w piasku, aby zmaksymalizować wydajność produkcji
W tym roku pojawiło się wiele informacji na temat wykorzystania druku 3D w produkcji motoryzacyjnej - a konkretnie proces gigacastingu wykorzystywanego przez Teslę do budowy dużych części konstrukcyjnych. Niedawno firma odpowiedzialna za rozwój technologii dla Tesli, Tools and Equipment International (TEI), została przejęta przez General Motors (GM). W międzyczasie BMW również zainwestowało w technologię druku 3D, współpracując z voxeljet i Loramendi przy drukowaniu 3D rdzeni piaskowych do odlewania głowic cylindrów w nowej fabryce Landshut.
GM współpracował wcześniej z firmą voxeljet - która oferuje największe drukarki 3D do odlewania form piaskowych - przy produkcji swojego Cadillaca CELESTIQ luxury EV. TEI również jest znane ze swojej wiedzy w zakresie odlewania w piasku i szybkiego prototypowania. Jej przejęcie, wycenione na mniej niż 100 mln USD, wzmocni pozycję GM na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pojazdów elektrycznych, dając mu środki do bardziej wydajnej produkcji na dużą skalę.
BMWrównież zainwestowało w technologię druku 3D rdzeni piaskowych w swoim zakładzie w Landshut, wykorzystywanych do odlewania głowic cylindrów do silnika B48. drukowanie 3D rdzeni piaskowych jest zazwyczaj pracochłonnym procesem obejmującym drukowanie, suszenie, usuwanie i czyszczenie gotowych części, oprócz przygotowania i recyklingu piasku. We współpracy z Loramendi i voxeljet, BMW stworzyło zautomatyzowaną linię produkcyjną, wyposażoną w drukarkę voxeljet VX1300-X i utwardzanie mikrofalowe Loramendi.
Linia produkcyjna obejmuje zautomatyzowane stacje utwardzania i zrobotyzowane ramiona do usuwania i czyszczenia rdzeni piaskowych. Pozwala to zakładowi produkować tysiące drukowanych w 3D rdzeni piaskowych tygodniowo.
Zwiększone zastosowanie druku 3D w przemyśle motoryzacyjnym to dobry znak, że produkcja addytywna wykracza poza sferę projektowania i prototypowania na małą skalę oraz zastosowań niszowych i wchodzi do głównego nurtu. Co więcej, znacząco poprawia zarówno wydajność produkcji, jak i jakość wykonania części (a tym samym osiągi pojazdu).
Oczywiście ci, którzy chcą wykorzystać zalety druku 3D w mniejszych projektach, mogą wybrać stacjonarne drukarki FDM, takie jak drukarki 3D Ankermake M5 i M5C z automatycznym poziomowaniem i szybkim drukowaniem 500 mm / s, lub drukarki SLA, takie jak drukarka 3D ANYCUBIC Photon Mono M5s 12K z żywicy