BMW prezentuje elektrycznego sedana i5, w tym sportową wersję AWD i5 M60 xDrive o mocy 601 KM
BMW oficjalnie zaprezentowało pierwszą rundę swojego całkowicie elektrycznego sedana i5. Niemiecka marka wprowadziła na rynek i5 w dwóch różnych wersjach - i5 M60 xDrive i i5 eDrive40. EDrive40 to bardziej praktyczny pojazd oparty na jednosilnikowej platformie z napędem na tylne koła, który zapewnia 313 KM, przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 5,7 sekundy i ma do 295 mil zasięgu.
Z drugiej strony, BMW i5 M60 xDrive wydaje się być BMW przynoszącym ciepło producentom pojazdów elektrycznych, którzy lubią sprzedawać swoje pojazdy za pomocą liczb wydajności. I5 M60 xDrive dostarcza 517 KM dzięki dwusilnikowemu układowi AWD, który rozpędza luksusowego sedana do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,7 sekundy. Zasięg i5 M60 cierpi jednak, osiągając zaledwie 256 mil. Mój tryb Sport w i5 M60 xDrive zwiększa moc wyjściową do 601 KM. Tylnonapędowy AWD i5 M60 xDrive może dostarczyć 360 KM na tylne koła i 261 KM na przednie, w zależności od tego, gdzie potrzebna jest moc.
Model i5 jest standardowo wyposażony w sportowe fotele z wegańskiej skóry, sześciogłośnikowy system rozrywki, cztery wbudowane porty USB Type-C i mapy BMW oparte na chmurze. Pozornie podążając za przykładem Tesli, BMW włączyło funkcje gier na 14,9-calowym centralnym ekranie informacyjno-rozrywkowym i5, chociaż demo gry w osobliwy film premierowy sprawia, że wydaje się, że jest to bardziej mobilne doświadczenie w grach, w przeciwieństwie do gier na PC, które mogą uruchamiać niektóre pojazdy Tesli. Na szczęście nie jesteś zmuszony do korzystania z notorycznie niezdarnego systemu operacyjnego iDrive BMW, ponieważ rodzina i5 obsługuje Android Auto i Apple CarPlay w standardzie.
Wszystkie warianty i5 są również dostarczane z dwoma latami bezpłatnych 30-minutowych sesji ładowania na stacjach ładowania Electrify America i obsługują szybkie ładowanie o mocy 205 kW, aby naładować od 10% do 80% w zaledwie 30 minut.
Oczywiście żaden nowy pojazd elektryczny nie byłby kompletny bez funkcji zautomatyzowanej jazdy, a BMW i5 ma ich pod dostatkiem. Standardowe wyposażenie obejmuje asystenta parkowania i asystenta cofania, podczas gdy opcjonalny asystent jazdy Professional obejmuje takie funkcje, jak asystent kierowania i kontroli pasa ruchu, kontrola odległości, asystent jazdy po autostradzie i aktywny asystent zmiany pasa ruchu, pozwalając pojazdowi przejąć większość codziennych obowiązków związanych z prowadzeniem pojazdu.
Sugerowana cena detaliczna BMW i5 M60 xDrive wynosi 85 750 USD, podczas gdy i5 eDrive40 kosztuje 68 800 USD. Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia BMW i niedawną zapowiedź dodatkowych wariantów i7 i i4możemy spodziewać się, że BMW wypełni lukę między tymi dwoma modelami w późniejszym terminie.