BMW rozpoczyna w Indiach produkcję dziwacznego motoroweru elektrycznego CE 02 z silnikiem o mocy do 11 kW i 90 km zasięgu
W ramach wysiłków firmy na rzecz elektryfikacji, BMW niedawno wprowadziło na rynek kompaktowy, dziwaczny CE 02, który znajduje się gdzieś pomiędzy pełnowymiarowym motocyklem elektrycznym a motorowerem elektrycznym - konkurując z takimi modelami jak Honda Navi. Najnowsze doniesienia ZigWheels wskazują, że BMW CE 02 będzie produkowany w Indiach i stamtąd wysyłany na rynki międzynarodowe.
TVS Motor, indyjska firma, z którą BMW nawiązało współpracę przy produkcji CE 02, produkuje już lekki motocykl przygodowy BMW G 310 GS napędzany silnikiem spalinowym, więc sensowne jest, aby BMW wykorzystało doświadczenie produkcyjne firmy - zwłaszcza jeśli celem jest produkcja wielkoseryjna. BMW CE 02 wygląda na atrakcyjny mały miejski pojazd dla tych, którzy szukają łatwego w zarządzaniu motoroweru elektrycznego o praktycznym zasięgu i rozsądnych osiągach.
CE 02 ma być przyjaznym dla początkujących motocyklem elektrycznym, z siedziskiem o wysokości zaledwie 750 mm i trybami jazdy, które zapewniają nowym kierowcom łagodniejsze dostarczanie mocy i większy zasięg.
CE 02 będzie dostępny z silnikiem o mocy 4 kW (8 KM) lub 11 kW (15 KM), zapewniającym prędkość maksymalną 45 km/h i około 45 km zasięgu lub odpowiednio 95 km/h i 90 km zasięgu. BMW będzie również oferować CE 02 z dwoma dostępnymi opcjami wyposażenia, z pakietem premium Highline oferującym unikalne opcje kolorystyczne i sprytną sztuczkę, która pozwala jeźdźcom używać 3,5-calowego wyświetlacza TFT jako dodatkowego ekranu dla ich smartfonów.
Oczekuje się, że BMW CE 02 będzie dostępny w 2024 roku, a jednostki będą wysyłane na rynki międzynarodowe z indyjskiego zakładu produkcyjnego.