Notebookcheck Logo

BYD Seal rozebrany na części przez Japończyków, aby poznać filozofię projektowania "przyszłego lidera pojazdów elektrycznych

Nowy Seal po faceliftingu zostaje rozebrany (zdjęcie: Nikkei BP)
Nowy Seal po faceliftingu zostaje rozebrany (zdjęcie: Nikkei BP)
Po tym, jak BYD rozebrał Corollę na części pierwsze, aby zobaczyć, jak się ją produkuje, teraz przyszła kolej na Japonię, aby dowiedzieć się więcej o produkcji pojazdów elektrycznych z Chin. Największe japońskie wydawnictwo wyda dość kosztowną instrukcję demontażu i powierzchni BYD Seal z przedmową mówiącą, że tak właśnie "przyszły lider EV" robi samochody.
E-Mobility

Największe wydawnictwo w Japonii - Nikkei BP - kupiło samochód elektryczny BYD Seal i całkowicie go rozebrało, aby zrozumieć proces myślowy "chińskiego producenta, który w przyszłości będzie liderem w świecie pojazdów elektrycznych", jak czytamy we wstępie. Pełna instrukcja demontażu i serwisowania zostanie wydana 15 września wraz z filmem dokumentującym ten proces.

Zatytułowany "China BYD SEAL Thoroughly Disassembled (Complete Edition)" podręcznik składa się z 350 stron zdjęć z demontażu, objaśnień komponentów i wskazówek dotyczących naprawy. Jego cena wynosi aż 6 340 USD, co wskazuje, że jest on skierowany raczej do producentów OEM i osób odpowiedzialnych za badania i rozwój w branży motoryzacyjnej, niż do indywidualnych właścicieli.

Japonia ma historię przeprowadzania takich operacji demontażu, aby ocenić, na czym stoi konkurencyjny kraj, tak jak BYD rozbierał Toyoty i Hondy u zarania ery produkcji pojazdów napędzanych gazem. To skłoniło to samo wydawnictwo Nikkei BP do opublikowania w 2003 r. długiej analizy chińskiego przemysłu samochodowego, w której stwierdzono, że Chiny są dziesięć lat za Japonią pod względem wiedzy motoryzacyjnej.

Teraz, gdy sytuacja się odwróciła i BYD może nawet prześcignąć Teslę i stać się największym na świecie producentem pojazdów elektrycznychjapońska firma rozebrała na części swojego bestsellerowego Seala - bezpośredniego konkurenta Modelu 3 - aby sprawdzić, co sprawia, że działa on tak, jak powinien. Po zbadaniu technologii podwozia typu cell-to-pack ze zintegrowanym akumulatorem Blade Battery, projekt i inne komponenty, odeszli "wierząc, że BYD prześcignął Teslę, aby stać się numerem jeden na świecie wśród producentów pojazdów elektrycznych, i że BYD ma dalekowzroczność, aby przewodzić światowym standardom w projektowaniu".

Nikkei BP wykonał również podobne instrukcje demontażu dla pojazdów Tesli, a także innych pojazdów elektrycznych, więc ma dobrą podstawę do porównania. Dyrektor wykonawczy Toyoty powiedział niedawno, że inżynierowie firmy rozebrali na części Model Y i byli pod wrażeniem tego, jak wydajnie jest on zbudowany, z ledwo widocznym zbędnym komponentem. Teraz Toyota, Honda i inni japońscy producenci samochodów, którzy przechodzą do ery pojazdów elektrycznych, mogą znaleźć kolejny świetny przykład budowy samochodu elektrycznego w BYD Seal, dzięki uprzejmości drogiego podręcznika rozbiórki Nikkei BP.

Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon

Instrukcja demontażu uszczelki BYD Seal o wartości 6 400 USD
Instrukcja demontażu uszczelki BYD Seal o wartości 6 400 USD
Nikkei BP całkowicie zburzył BYD Seal
Nikkei BP całkowicie zburzył BYD Seal

Źródło(a)

Super Electric Lab (Weibo) przez 36Kr

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > BYD Seal rozebrany na części przez Japończyków, aby poznać filozofię projektowania "przyszłego lidera pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2023-06-13 (Update: 2023-06-13)