Akumulatory półprzewodnikowe są aktywnym obszarem badań, szczególnie dla producentów pojazdów elektrycznych, którzy chcą wydłużyć zasięg jazdy swoich samochodów. Jednak według CTO BYD ds. baterii, Sun Huajun, chiński producent samochodów spodziewa się rozpocząć demonstracyjne wykorzystanie baterii półprzewodnikowych około 2027 roku. Wypowiedział się on niedawno na forum, dodając, że powszechna dostępność może nastąpić dopiero w 2030 roku.
Sun powiedział, że postępy w dziedzinie akumulatorów półprzewodnikowych są podobne u najważniejszych graczy w branży. Na przykład CATL, światowy lider w produkcji baterii, ujawnił w zeszłym roku, że jego bateria półprzewodnikowa wejdzie do ograniczonej produkcji w 2027 roku. Główny naukowiec firmy, Wu Kai, podkreślił jednak, że produkcja na dużą skalę będzie miała trudności z obniżeniem kosztów.
Sun wyjaśnił, że wybór materiałów BYD opierał się na względach związanych z kosztami i stabilnością procesu. Firma rozpoczęła prace nad bateriami półprzewodnikowymi w 2016 roku, przechodząc do próbnej produkcji pojedynczych ogniw o pojemności od 20 Ah do 60 Ah w 2024 roku.
Podczas gdy przyjęcie na dużą skalę nastąpi dopiero pod koniec dekady, Sun powiedział, że przystępność cenowa nie będzie problemem w dłuższej perspektywie. Rozszerzony dostęp sprawi, że koszty zrównają się z kosztami płynnych baterii trójskładnikowych.