Notebookcheck Logo

BYD bierze na celownik Teslę Model S z wyrzeźbionym sedanem U7 o mocy 1000 KM, ponieważ UE wysyła do niego inspektorów ds. dotacji państwowych

Sedan U7 jest testowany w ujemnych temperaturach (zdjęcie: BYD)
Sedan U7 jest testowany w ujemnych temperaturach (zdjęcie: BYD)
Europa wysyła specjalistów ds. kryminalistyki fabrycznej do chińskich marek pojazdów elektrycznych, takich jak BYD, w ramach dochodzenia mającego na celu ustalenie, czy niższe ceny ich pojazdów na kontynencie wynikają z nielegalnych dotacji państwowych. W międzyczasie BYD właśnie zaprezentował swojego bezpośredniego konkurenta Tesli Model S, po tym jak wkroczył już na murawę Modelu 3 i Modelu Y.
E-Mobility

W zaskakującym ruchu, największy na świecie producent samochodów elektrycznych BYD zapowiedział bezpośredniego konkurenta Tesli Model S pod swoją marką Yangwang. Sedan U7 będzie napędzany silnikami elektrycznymi o łącznej mocy ponad 1000 KM, stając do walki z Modelem S.

Mówiąc "łeb w łeb", BYD ma na myśli bardzo agresywną stylizację przodu, a także charakterystyczny występ z przodu dachu samochodu, w którym znajdują się kamery wspomagające kierowcę, czujniki i LiDAR. Sedan U7 jest zbudowany na nowej dedykowanej platformie Platformie BYD e4 EV która stosuje precyzyjne sterowanie wektorowe do czterech niezależnych silników.

Platforma e4 stoi również za pierwszym pojazdem komercyjnym Yangwang, dużym luksusowym samochodem terenowym U8, który wydaje się być zaprojektowany tak, aby zmierzyć się z podstawowymi produktami w branży, takimi jak Land Cruiser, i który trafił do sprzedaży we wrześniu w cenie zbliżonej do 150 000 USD. Sedan U7 będzie w tej samej klasie milionów juanów, z ceną około 140 000 USD, więc musi zaoferować znacznie więcej niż tylko moc wyjściową, jeśli chce zmierzyć się z Teslą Model S, która kosztuje o jedną trzecią mniej na swoim rodzimym terenie.

Bardzo konkurencyjne ceny pojazdów elektrycznych są jednym z powodów, dla których Komisja Europejska wszczęła w październiku szczegółowe dochodzenie w sprawie praktyk sprzedażowych i produkcyjnych chińskich producentów samochodów, takich jak BYD, SAIC czy Geely. Dochodzenie ma potrwać ponad rok i ustalić, czy chińscy producenci samochodów otrzymują nieuprawnione dotacje państwowe, które pozwalają im sprzedawać swoje pojazdy elektryczne w Europie po cenach o około 20% niższych niż inne marki.

W ramach postępowania UE wysyła obecnie inspektorów do BYD i innych fabryk w celu śledzenia całego procesu produkcji i finansowania oraz ustalenia, czy musi nałożyć cła lub podjąć inne środki przeciwko atakowi chińskich samochodów elektrycznych w Europie. Obecnie ich udział w lokalnym rynku pojazdów elektrycznych wynosi 8% i przewiduje się, że w 2025 r. wzrośnie do 15%, dzięki takim modelom jak BYD Atto 3.

W międzyczasie chińscy producenci pojazdów elektrycznych przeznaczają wiele zasobów marketingowych na rynek europejski, a BYD właśnie stał się pierwszym oficjalnym sponsorem mobilności elektrycznej https://www.uefa.com/insideuefa/news/0289-19eb43964f89-d504ed7f042e-1000--byd-becomes-e-mobility-partner-of-uefa-uefaeuro2024/ mistrzostw UEFO Euro 2024.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > BYD bierze na celownik Teslę Model S z wyrzeźbionym sedanem U7 o mocy 1000 KM, ponieważ UE wysyła do niego inspektorów ds. dotacji państwowych
Daniel Zlatev, 2024-01-15 (Update: 2024-08-15)