BYD demonstruje swojego konkurenta FSD na drogach miejskich w nocy bez interwencji, gdy Tesla otrzymuje zgodę na testy w Chinach
Tesla właśnie otrzymała zgodę od władz w Szanghaju na rozpoczęcie testów https://cnevpost.com/2024/06/14/shanghai-nanhui-facilitating-10-tesla-cars-fsd-pilot/ swojego systemu autonomicznej jazdy na drogach publicznych w Chinach, początkowo z flotą 10 pojazdów.
Jeśli Tesli uda się uruchomić system w pełni autonomicznej jazdy (FSD) uruchomiony w Chinach, do czego obecnie dąży, FSD nie będzie jedyną grą w mieście.
Wielu głównych producentów samochodów elektrycznych, takich jak NIO czy XPeng, oferuje tam własne rozwiązania w zakresie autonomicznej jazdy.
NIO niedawno zademonstrowało, jak jego samochody mogą zjechać z autostrady i dojechać do stacji wymiany bateriii samodzielnie kontynuować jazdę do celu.
BYD City Pilot vs Tesla FSD
Prawdziwym testem systemów autonomicznej jazdy są jednak ulice miast, a największy konkurent Tesli, BYD, właśnie zaprezentował pierwsze demo swojego konkurenta FSD w ruchu miejskim.
"Pierwszy prawdziwy test BYD City Pilot bez mapy, cały proces przebiega płynnie i 0 przejęć, z powodzeniem przejeżdżając przez złożoną miejską wioskę w nocy" - opublikowała firma.
BYD oddziela obecnie swoje systemy wspomagania jazdy jako Highway Pilot i City Pilot i pozostaje bardzo ostrożny w składaniu wielkich obietnic lub krzykliwych demonstracji ich możliwości.
Poziom wyrafinowania najwyraźniej zadowolił jednak kierownictwo BYD, a firma opublikowała swój pierwszy film z przeglądu City Pilot z nocnej sesji na miejskiej ulicy.
Załadowany do SUV-a BYD Denza N7, City Pilot zdołał poprowadzić samochód przez miejską dżunglę, która wymaga skomplikowanych manewrów na wąskich ulicach z ruchem ulicznym, nie wymagając żadnych interwencji przez cały czas.
W przeciwieństwie do systemu FSD Tesli, który liczy na Tylko rozwiązanie wizyjne chińskie pojazdy elektryczne zazwyczaj opierają się na większej liczbie kamer, LiDARi innych czujnikach do pomiaru ruchu w mieście, a samochody BYD nie są wyjątkiem.
Dyrektor generalny BYD uznał znaczenie autonomii dla przyszłości firmy z takim samym przekonaniem jak Elon Musk. W rezultacie BYD przeznacza prawie 14 miliardów dolarów na badania nad sztuczną inteligencją i dużymi modelami samojezdnych samochodów, a nad ich rozwojem pracuje już 5000 inżynierów.
W przeciwieństwie do Tesli, BYD będzie oferować swojego konkurenta FSD w standardzie w modelach premium, podczas gdy dla tych poniżej progu cenowego 40 000 USD będzie on na liście opcji.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon
Źródło(a)
BYD (Weibo) via CNEVPost