Notebookcheck Logo

BYD i NIO muszą stawić czoła taryfom, ponieważ Europa wymaga trwałych akumulatorów do pojazdów elektrycznych i monitorowania zasięgu

Atto 3 zaczyna się od 44 740 euro w Brukseli (zdjęcie: BYD)
Atto 3 zaczyna się od 44 740 euro w Brukseli (zdjęcie: BYD)
Wyśmiewając strukturalne zestawy akumulatorów w stylu Tesli Model Y, których nie można łatwo naprawić ani wymienić, UE właśnie ratyfikowała zestaw norm emisji EURO 7, które będą wymagać trwałych, zrównoważonych i trwałych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Europa może również zbadać napływ chińskich marek pojazdów elektrycznych pod kątem dumpingu i nieuczciwej konkurencji.
E-Mobility

W obliczu prawdziwego ataku chińskich marek samochodów elektrycznych, takich jak BYD, NIO czy XPeng, Komisja Europejska rozważa wszczęcie dochodzenia antydumpingowego i antysubsydyjnego, donoszą źródła brukselskie. NIO i XPeng już od dłuższego czasu wkraczają na rynki wielu krajów europejskich, a ostatnio największy konkurent Tesli, BYD, również wkroczył do walkidążąc do wprowadzenia pełnego portfolio pojazdów elektrycznych na wspólny rynek.

Pomimo tego, że na przykład popularny SUV BYD Atto 3 kosztuje w Europie ponad dwa razy więcej niż w Chinach niż w Chinach, jest on nadal nieco tańszy niż równoważne pojazdy elektryczne produkowane przez lokalne marki, takie jak Volkswagen. Według jednego z badań, europejscy producenci samochodów stracą 7 miliardów euro zysków każdego roku, w którym chińskie marki pojazdów elektrycznych zostaną dopuszczone do wspólnego rynku bez żadnych taryf.

Komisarz europejski Thierry Breton, który jest odpowiedzialny za rynek wewnętrzny, skomentował, że byłby "bardzo za jak najszybszymwszczęciem dochodzenia w sprawie dumpingu w odniesieniu do samochodów elektrycznych", ponieważ "szybki wzrost importu stał się problemem dla przemysłu UE". Z drugiej strony Niemcy wahały się, czy wprowadzić bariery importowe przed chińskimi samochodami elektrycznymi, ponieważ ich właśni producenci samochodów mogliby ucierpieć z powodu wzajemnych ceł.

W obliczu rosnącego prawdopodobieństwa przejęcia przez Chińczyków europejskiego rynku pojazdów elektrycznych kosztem lokalnych producentów samochodów, których koszty produkcji są znacznie wyższe, nawet Niemcy przychylają się do tego pomysłu, więc pierwszy zestaw dochodzeń antydumpingowych może rozpocząć się już 12 lipca, donoszą wtajemniczeni.

W międzyczasie Parlament Europejski ratyfikował poprawki do najnowszych przepisów dotyczących norm emisji EURO 7, które zawierają nowe zasady dla przemysłu akumulatorów do pojazdów elektrycznych o obiegu zamkniętym. Obejmują one wymogi dotyczące zrównoważonej produkcji i recyklingu, a także podstawowe standardy żywotności akumulatorów:

Pojazdy z akumulatorami trakcyjnymi, w tym hybrydy plug-in i pojazdy elektryczne z akumulatorami, wytwarzają niższe emisje spalin, ale znacznie wyższe emisje pozaspalinowe, jeśli weźmie się pod uwagę cały ich łańcuch wartości. Aby zdobyć i zwiększyć zaufanie konsumentów do takich pojazdów, powinny one być wydajne i trwałe. Dlatego ważne jest, aby baterie trakcyjne zachowywały znaczną część swojej początkowej pojemności po wielu latach użytkowania. Ma to szczególne znaczenie dla nabywców używanych pojazdów elektrycznych, aby zapewnić, że pojazd będzie nadal działał zgodnie z oczekiwaniami. będzie nadal działał zgodnie z oczekiwaniami. Monitorowanie stanu certyfikowanej energii akumulatora (SOCE) i stanu certyfikowanego zasięgu (SOCR) powinno być zatem wymagane dla wszystkich pojazdów wykorzystujących akumulatory trakcyjne. Ponadto należy wprowadzić minimalne wymagania dotyczące trwałości akumulatorów w samochodach osobowych, biorąc pod uwagę globalne przepisy techniczne ONZ nr 22.

Wymóg monitorowania stanu certyfikowanego zasięgu miałby szczególne znaczenie dla rynku używanych pojazdów elektrycznych, których za pięć lat będzie bardzo dużo. Co więcej, w ciągu ośmiu lat od wprowadzenia w życie tych przepisów, firmy powinny być przygotowane na wprowadzenie obowiązkowej ilości litu, niklu lub drogiego kobaltu pochodzącego z recyklingu do swoich nowych zestawów akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Pobierz ładowarkę ChargePoint 50A Home Flex EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > BYD i NIO muszą stawić czoła taryfom, ponieważ Europa wymaga trwałych akumulatorów do pojazdów elektrycznych i monitorowania zasięgu
Daniel Zlatev, 2023-06-15 (Update: 2023-06-15)