BYD i Tesla podpisują zobowiązanie do powstrzymania "nienormalnych" cen pojazdów elektrycznych wraz z NIO i XPeng
Po tym, jak rząd rozszerzył dotacje na "nowe pojazdy energetyczne", Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów zdołało skłonić największych producentów samochodów do podpisania zobowiązania do współpracy. Tesla, wraz z BYD, NIO, XPeng, Geely i 11 innymi firmami, zobowiązała się m.in. do "niezakłócania uczciwej konkurencji na rynku nienormalnymi cenami".
Tesla obniżyła ceny swoich bestsellerowych modeli Y i 3 na początku tego roku nawet o 30% ponieważ dotacje rządowe, efektywność kosztów produkcji i normalizacja łańcucha dostaw pozwoliły jej to zrobić i nadal utrzymywać godne pozazdroszczenia marże. Wielu innych musiało pójść w ich ślady, mimo że nie mają niektórych z tych zalet, wysyłając lokalną branżę pojazdów elektrycznych w błędne koło obniżek cen.
Jednak teraz, gdy ceny ustabilizowały się na niższym poziomie, dobry facet Tesla również podpisał zobowiązanie, wspierany przez rekordową liczbę dostaw pojazdów w Chinach w ostatnim kwartale, które stanowią połowę globalnej sprzedaży.
Zobowiązanie 16 największych producentów samochodów w Chinach nie jest prawnie wiążące, ale obejmuje inne działania koordynacyjne poza porozumieniem w celu uniknięcia przyszłych wojen cenowych:
- Po pierwsze, będziemy przestrzegać zasad i przepisów branżowych, regulować działania marketingowe, utrzymywać porządek uczciwej konkurencji i nie zakłócać porządku uczciwej konkurencji na rynku nienormalnymi cenami.
- Po drugie, będziemy zwracać uwagę na metody marketingowe, nie będziemy przesadzać ani prowadzić fałszywego marketingu, nie będziemy wprowadzać konsumentów w błąd, aby przyciągnąć uwagę i zwiększyć pozyskiwanie klientów.
- Po trzecie, będziemy stawiać jakość na pierwszym miejscu, wykorzystywać zorientowane na jakość, wysokiej jakości produkty i usługi, aby zaspokoić potrzeby ludzi w zakresie lepszego życia.
- Po czwarte, będziemy aktywnie wypełniać naszą odpowiedzialność społeczną i odgrywać aktywną rolę w stabilizowaniu wzrostu gospodarczego, zwiększaniu zaufania i zapobieganiu ryzyku, a także współpracować, aby przyczynić się do krajowego wzrostu gospodarczego.
Najtrudniejsza konkurencja dla Tesli pochodzi z Chin, gdzie firmy takie jak BYD mają pionowo zintegrowaną działalność w zakresie pojazdów elektrycznych, która również produkuje własne bateriei ma dostęp do niedrogiej i wykwalifikowanej siły roboczej. Tesla próbuje powielić ten łańcuch dostaw przed otwarciem swojej Gigafactory w Meksyku która może produkować swój pierwszy masowy pojazd Model 2.
W Chinach może jednak preferować współpracę przed konkurencją, ponieważ lokalne chińskie marki mogą zdobyć tam ponad 50% udziału w rynku po raz pierwszy, podczas gdy BYD rozwija się w szybszym tempie niż Tesla.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon