Notebookcheck Logo

BYD może uniknąć amerykańskich błędów w outsourcingu dzięki zestawom typu knock-down do montażu eksportowego

BYD wyprodukuje tańszego konkurenta Modelu 3 w Europie (źródło zdjęcia: Out of Spec Reviews)
BYD wyprodukuje tańszego konkurenta Modelu 3 w Europie (źródło zdjęcia: Out of Spec Reviews)
Chiny wydały swoim producentom samochodów rozkaz zalania światowych rynków samochodami elektrycznymi, ale Pekin obawia się, że posunięcie to może zagrozić tajemnicom handlowym BYD i innych.
E-Mobility

Kiedy w latach 80. Stany Zjednoczone zaczęły outsourcować swój przemysł produkcyjny do Chin, ruch ten był sprzedawany jako sprytna strategia biznesowa, która przyniosła akcjonariuszom duże zyski.

Krótkoterminowa redukcja kosztów spowodowała jednak nie tylko utratę umiejętności i miejsc pracy, ale także transfer własności intelektualnej i tajemnic handlowych. Ameryka próbuje teraz przywrócić bazę produkcyjną, która została przeniesiona za granicę, przynajmniej w przypadku rozwijających się branż, takich jak samochody elektryczne, poprzez połączenie ceł importowych i ulg podatkowych ulg podatkowych dla zlokalizowanej produkcji.

Chiński rząd stoi teraz przed podobnym dylematem, ponieważ wydał lokalnym firmom rozkaz eksportu po tym, jak kryzys finansowy na rynku nieruchomości złagodził krajowy popyt na towary i usługi.

Giganci pojazdów elektrycznych, tacy jak BYD, główny konkurent Tesli, usłyszeli wezwanie i zaczęli zakładać sklepy w wielu krajach, nabywać statki towarowe i przeznaczać ogromny budżet na marketing za granicą.

Odpowiedzią Stanów Zjednoczonych i Europy było nałożenie wysokich cła na pojazdy importowane z Chin, aby zachęcić do lokalnej produkcji. W rezultacie BYD planuje obecnie lub buduje szereg fabryk za granicą, w tym w Europie i Ameryce Łacińskiej.

Wymuszona ekspansja sprawia jednak, że chiński rząd obawia się o własność intelektualną swoich producentów samochodów. Podobno latem zebrał wszystkie główne firmy motoryzacyjne i odradził produkcję za granicą od podstaw.

Zamiast tego chińscy producenci pojazdów elektrycznych powinni wysyłać jedynie gotowe zestawy i wykorzystywać zagraniczne fabryki jako zwykłe zakłady montażowe, zamiast przenosić swoje doskonałe technologie samochodów elektrycznych i tworzyć miejsca pracy gdzie indziej.

Pekin może mieć rację, ponieważ Chiny znajdują się w czołówce rewolucji pojazdów elektrycznych i baterii, więc chciałyby uniknąć błędu, który popełniły amerykańskie firmy, zlecając outsourcing amerykańskiej bazy przemysłowej.

Taryfy i zachęty mające na celu lokalizację produkcji pojazdów elektrycznych są jednak zwykle skonstruowane w sposób, który wymaga pełnego procesu produkcyjnego i tworzonych przez niego miejsc pracy, a nie tylko montażu.

Jeśli pójdą za radą rządu, BYD i inni chińscy producenci pojazdów elektrycznych mogą ponieść dodatkowe koszty i spotkać się z reakcją w krajach przyjmujących, więc okaże się, czy i jak zareagują na plan Pekinu dotyczący ochrony ich tajemnic handlowych.

Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > BYD może uniknąć amerykańskich błędów w outsourcingu dzięki zestawom typu knock-down do montażu eksportowego
Daniel Zlatev, 2024-09-13 (Update: 2024-09-13)