Notebookcheck Logo

BYD pokonuje Teslę w systemie 1000 V EV do 10-minutowego ładowania, budując własną sieć doładowań Supercharger

Wyciekła stacja ładowania z dwoma pistoletami dla nowej architektury układu napędowego 1000 V firmy BYD (źródło zdjęcia: CNC)
Wyciekła stacja ładowania z dwoma pistoletami dla nowej architektury układu napędowego 1000 V firmy BYD (źródło zdjęcia: CNC)
Największy na świecie producent pojazdów elektrycznych przygotowuje się do wyprzedzenia konkurencji, pokonując ją w zakresie architektury układu napędowego 1000 V, która pozwoli jego modelom premium zwiększyć zasięg o 200 mil w 5 minut, z odpowiednimi ładowarkami.
E-Mobility

Największy na świecie producent pojazdów elektrycznych przygotowuje się do pokonania konkurencji, pokonując ich w architekturze układu napędowego 1000 V, która pozwoli jego modelom premium na zwiększenie zasięgu o 200 mil w 5 minut.

Będzie miał również odpowiednią infrastrukturę do ładowania, ponieważ przygotowuje się do budowy sieci potężnych stacji w stylu Tesli V4 Superchargers.

Pierwszymi, które otrzymają rekordowy układ napędowy 1000 V, który pobije zarówno architekturę 800 V Tesli Cybertruck, jak i bardziej zaawansowane systemy 900 V NIO lub XPeng, będą bardziej premium samochody BYD z serii Dynasty.

Architektura 1000V nie tylko pozwoli na generowanie mniejszej ilości ciepła przez akumulator, a tym samym odblokuje szybsze ładowanie, ale także zapewni mocniejsze silniki elektryczne na tej samej powierzchni. Na przykład każdy wzrost napięcia o 100 V zapewnia możliwość szybszego ładowania o 25 kW w porównaniu do 800 V w Cybertruck i innych.

W przypadku przyszłych samochodów BYD wyposażonych w system 1000 V, takich jak nowy sedan Han lub SUV Tang, które zostaną wprowadzone na rynek jeszcze w tym miesiącu, będzie to oznaczać dodanie 300 km (186 mil) w zaledwie 5 minut na ładowarce.

Nie trzeba dodawać, że teoretyczne prędkości ładowania niewiele znaczą bez dedykowanej infrastruktury do dostarczenia całej tej mocy. Dlatego BYD będzie budować odpowiednie stacje ładowania na masową skalę, tworząc sieć podobną do Superchargers Tesli, ale z mocniejszymi stanowiskami.

Sieć ładowania "powyżej 5C" BYD pozwoli na dostarczenie pełnego naładowania w zaledwie 10 minut do odpowiednich samochodów, a stanowiska z podwójnym pistoletem, które będzie obejmować, już wyciekły.

Jeśli chodzi o to, dlaczego BYD zdecydował się na szkołę konkurencji, taką jak Tesla i inni z architekturą 1000V, wydaje się, że zespół marketingowy zdecydował, że będzie to nie tylko korzystne pod względem zalet inżynieryjnych, ale także "będzie dobrze wyglądać w komunikacji", takich jak reklamy, które BYD uruchomi, gdy ogłosi system w przyszłym tygodniu.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > BYD pokonuje Teslę w systemie 1000 V EV do 10-minutowego ładowania, budując własną sieć doładowań Supercharger
Daniel Zlatev, 2025-03-10 (Update: 2025-03-11)