BYD rozpoczyna wojnę cenową, aby pojazdy elektryczne i hybrydowe były tańsze niż pojazdy zasilane wyłącznie gazem
Po złożeniu obietnicy, że zatrzymać w 2022 r. i spełnieniu tej obietnicy, BYD chce teraz sprawić, by samochody oparte wyłącznie na paliwie stały się przestarzałe, ogłaszając przeciwko nim krucjatę cenową.
Największy na świecie największy producent pojazdów elektrycznych ledwo poczekał na chiński Nowy Rok i rozpoczął wojnę cenową wymierzoną w najpopularniejsze samochody napędzane gazem.
Firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego ze swoich najlepiej sprzedających się sedanów, zarówno w wersji hybrydowej, jak i elektrycznej, która konkuruje z takimi modelami jak Toyota Corolla. Nowe modele zostały wycenione na równowartość 11 000 USD, a BYD ogłosił nawet, że "79 800 juanów BYD wywołuje panikę wśród pojazdów napędzanych paliwem". Nie jest to dalekie od prawdy, ponieważ modele hybrydowe i elektryczne Qin Plus kosztują teraz o 2780 USD mniej niż przed liftingiem i stały się tańsze niż przeciętny samochód napędzany wyłącznie silnikiem spalinowym w swojej klasie.
Producent drażnił się również z liftingiem tego, co z łatwością może stać się jego bezpośrednim celem Tesla Model 2 konkurentem Tesli Model 2, BYD Dolphin. Odświeżenie zostanie ogłoszone 23 lutego i obejmie nie tylko nowy wygląd i funkcje, ale podobno również obniży cenę. Cena Dolphina zaczyna się obecnie od równowartości 16 000 USD na rodzimym terenie BYD, podczas gdy jego ceny eksportowe w Europie zaczynają się od około 30 000 EUR, czyli dwukrotnie więcej niż w Chinach.
Tak to zwykle wygląda, ale BYD Dolphin, któremu niedawno udało się pokonać Model 3 Highland w zimowym teście zasięgu zimowym teście zasięgu jest nadal jednym z najtańszych samochodów elektrycznych w swojej klasie i funkcjach na obecnych rynkach. Jeśli BYD zdoła jeszcze bardziej obniżyć cenę dzięki nowej edycji po liftingu, zbliży się ona do przysłowiowych 25 000 USD za samochód elektryczny nawet w cenach eksportowych i da szansę nie tylko pojazdom paliwowym, ale także innym pojazdom elektrycznym.
W końcu obiecany Tesla Model 2 lub VW ID. 2all które osiągną ten punkt cenowy, są jeszcze za rok lub dwa, podczas gdy ostatnia wojna cenowa BYD może dać jej przewagę na rynku masowych pojazdów elektrycznych. Biorąc pod uwagę nacisk na eksport, który chiński rząd właśnie nakazał w celu uporania się z całą nadwyżką mocy produkcyjnych pojazdów elektrycznych, którą zgromadzili lokalni producenci samochodów, tania dominacja BYD na rynku pojazdów elektrycznych może nastąpić już w tym roku.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
BYD (Weibo)