Notebookcheck Logo

BYD spodziewa się masowego zastosowania akumulatorów półprzewodnikowych w tańszych samochodach elektrycznych przed 2030 r

Pojazdy elektryczne z akumulatorem półprzewodnikowym mogą się szybciej rozpowszechnić (źródło zdjęcia: BYD)
Pojazdy elektryczne z akumulatorem półprzewodnikowym mogą się szybciej rozpowszechnić (źródło zdjęcia: BYD)
Główny konkurent Tesli przewiduje świetlaną przyszłość dla pojazdów elektrycznych z akumulatorami wyposażonymi w elektrolit półprzewodnikowy, co stanowi kolejną granicę w walce o dominację pojazdów elektrycznych.
E-Mobility

BYD, drugi co do wielkości producent pojazdów elektrycznych na świecie, spodziewa się, że samochody elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi o gęstości energii do 500 Wh/kg rozpowszechnią się pod koniec tej dekady.

W ciągu najbliższych trzech lat, jak twierdzi szef działu badań BYD, akumulatory półprzewodnikowe pojawią się w samochodach elektrycznych klasy premium, a następnie do 2030 r. przejdą do samochodów elektrycznych klasy średniej, a nawet budżetowych.

Jest to znaczna poprawa w stosunku do poprzednich ram czasowych masowej adopcji baterii półprzewodnikowych ustalonych przez największego na świecie producenta ogniw, CATL. Jeszcze niedawno CATL nie widział baterii półprzewodnikowych pojawiających się masowo w detalicznych samochodach elektrycznych przed 2030.

Po zapoznaniu się z wysiłkami badawczymi włożonymi w baterie półprzewodnikowe i początkowym sukcesem komercjalizacji ogniw z półstałym elektrolitem które zawierają tylko 5% ciekłego składnika, CATL zmienił swoją melodię. Teraz poetycko opowiada o tym, jak od dobrej dekady pracuje nad badaniami nad akumulatorami półprzewodnikowymi i spodziewa się, że pierwsze samochody z doskonałą technologią akumulatorową pojawią się w 2027 roku.

Przypadkowo właśnie wtedy Toyota zamierza również wprowadzić na rynek swoje pierwsze pojazdy elektryczne z baterią półprzewodnikową. Najprawdopodobniej zostaną one wypuszczone pod marką Lexus ponieważ Toyota uważa również, że ogniwa będą wtedy nadal drogie i trafią tylko do pojazdów elektrycznych klasy premium na początku.

Oprócz największego producenta pojazdów elektrycznych po Tesli, BYD jest również drugim co do wielkości producentem akumulatorów na świecie, więc jego poglądy na masową adopcję akumulatorów półprzewodnikowych do 2030 roku dobrze wróżą całej branży samochodów elektrycznych.

CATL ocenia obecną gotowość do komercjalizacji technologii baterii półprzewodnikowych na pięć w 10-punktowej skali, głównie ze względu na znaczne koszty produkcji. Oczekuje jednak, że w ciągu najbliższych kilku lat osiągnie poziom 8/10 lub nawet 9/10, ponieważ osiągnięta zostanie masa krytyczna przełomowych badań i produkcji.

NIO sprzedaje już pojazdy z akumulatorami o pojemności 150 kWh, które w 95% składają się ze stałego elektrolitu 650 mil na jednym ładowaniu, a CATL jest zdania, że będzie to dobra technologia przejściowa, dopóki ceny prawdziwych akumulatorów półprzewodnikowych nie spadną na tyle, by zagwarantować ich masowe przyjęcie przez producentów pojazdów elektrycznych.

Według szefa naukowego BYD, tańsze ogniwa LFP pozostaną istotne przez następne 15-20 lat, pomimo ich średniej gęstości energii i będą używane obok akumulatorów półprzewodnikowych.

Argumentuje on, że technologia LFP może być rozwijana od dwóch dekad, ale wnioski wyciągnięte z tworzenia jej łańcucha produkcyjnego można teraz bezpośrednio zastosować do produkcji baterii półprzewodnikowych, co obniży ich ceny i przyspieszy przyjęcie technologii.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > BYD spodziewa się masowego zastosowania akumulatorów półprzewodnikowych w tańszych samochodach elektrycznych przed 2030 r
Daniel Zlatev, 2024-09-28 (Update: 2024-09-28)