BYD stawia na największą fabrykę akumulatorów sodowo-jonowych, ponieważ partner VW wypuszcza EV bez litu, aby wyeliminować lęk przed zasięgiem w niskich temperaturach
Firma BYD, która niedawno wyprzedziła Teslę i stała się największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych, rozpoczęła budowę wartej 1,6 miliarda dolarów elektrowni sodowo-jonowej fabryka akumulatorów sodowo-jonowych największej na świecie fabryki akumulatorów sodowo-jonowych. Po uruchomieniu, innowacyjna fabryka akumulatorów sodowo-jonowych będzie w stanie produkować ogniwa o pojemności 30 GWh rocznie.
Biorąc pod uwagę, że tanie i niezawierające litu akumulatory sodowe są przeznaczone głównie do kompaktowych pojazdów elektrycznych na rynku masowym, a także do magazynowania energii, reklamowana wydajność fabryki BYD może uczynić ją jednym z głównych dostawców tej rozwijającej się technologii akumulatorów.
Oprócz największego na świecie producenta samochodów elektrycznych, BYD jest również drugim co do wielkości producentem akumulatorów producent baterii a przyczółek na obiecującym rynku akumulatorów sodowo-jonowych znacznie przyczyni się do umocnienia jego pozycji rynkowej. Akumulatory sodowo-jonowe mają niższą gęstość energii niż obecne technologie akumulatorów EV, ale są znacznie tańsze w produkcji, bardzo szybkie w ładowaniu, a zasięg zasilanych nimi samochodów elektrycznych jest mniej zależny od niskich temperatur.
Te zalety sprawiają, że są one kolejnym frontem w walce o elektryfikację transportu osobistego, a BYD nie chce pozostać w tyle, biorąc pod uwagę, że spółka joint venture VW z JAC właśnie wprowadziła na rynek swój pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny z akumulatorem sodowo-jonowym. Kompaktowy miejski hatch jest zasilany akumulatorem sodowo-jonowym HiNa o mocy 23,2 kWh i oferuje zasięg CLTC wynoszący 230 km (około 140 mil) na jednym ładowaniu.
Bateria ładuje się od 10 do 80% w 20 minut, znacznie szybciej niż pakiety LFP używane w bestsellerowych pojazdach elektrycznych, takich jak Tesla Model 3, a także zachowuje 92% pojemności nawet w temperaturach -20 stopni (-4 Fahrenheita), co czyni ją idealną do taniej i bezpretensjonalnej mobilności w mieście.
Akumulatory sodowo-jonowe nie są nawet przeznaczone do samochodów elektrycznych poniżej 15 000 USD, takich jak BYD Seagullale raczej pojazdy elektryczne poniżej 10 000 USD, a nawet pojazdy dwukołowe, których producenci samochodów zamierzają sprzedać wiele milionów, więc nowa fabryka BYD o mocy 30 GWh wydaje się być inwestycją na czasie.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon