BYD potrzebuje niecałego miesiąca, aby wdrożyć setki nowych stacji ładowania o mocy 1 MW, starając się stworzyć sieć, która przewyższy wydajność Tesli V4 Superchargers których wciąż jest niewiele.
Największy na świecie producent pojazdów elektrycznych ogłosił swoje nowe stacje ładowania o mocy 1MW 17 marca, a teraz twierdzi, że na początku kwietnia będzie miał 500 stacji ładowania, które będą w stanie zapewnić taką moc.
Stacje te zapewnią rekordowo szybkie ładowanie, przynajmniej dla osobowych pojazdów elektrycznych, i pojawią się w samą porę dla sedana Han L i SUV-a Tang L, które są zbudowane na nowej architekturze 1MW, która pozwala na dodanie około 250 mil zasięgu w 5 minut na nowych ładowarkach.
Najnowsza generacja Supercharger V4 Tesli zapewnia obecnie moc 325 kW, która zostanie zwiększona do 500kW do końca roku, a do prędkości megawatowych w pewnym momencie dla Tesli Semi.
BYD planuje szybko zbudować sieć 4000 takich ładowarek, ponieważ jego nowa architektura o mocy 1 MW, Super e-Platform, będzie w przyszłości systemem samochodów elektrycznych. Według Li Yunfei z BYD,"styl BYD zawsze polegał na masowej produkcji zaraz po premierze", więc"500 sztuk stacji ładowania o mocy 1000 kW będzie dostępnych na początku kwietnia"
Największą zaletą BYD jako producenta pojazdów elektrycznych jest jego pionowa integracja jako drugiego co do wielkości na świecie producenta akumulatorów do pojazdów elektrycznych i ESS. Firma zademonstrowała, jak może szybko zbudować stacje ładowania o mocy 1 MW bez czekania na modernizację sieci lub pozwolenia, pakując je w kontenery magazynujące energię na miejscu i uruchamiając je niezależnie.
BYD chce mieć pewność, że kiedy Han L i Tang L zostaną wypuszczone 27 marca, ich pierwsi użytkownicy będą mieli sieć ładowarek o mocy 1 MW rozmieszczonych w dużych miastach.
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon