Podczas gdy Tesla wciąż boryka się z architekturą układu napędowego 800 V tylko w jednym ze swoich modeli pojazdów, BYD właśnie ogłosił swoje plotki 1000V i zademonstrowała, w jaki sposób dodaje 270 mil zasięgu w 5 minut.
BYD powiedział, że celem było sprawienie, aby prędkość ładowania samochodów elektrycznych była podobna do prędkości tankowania pojazdu spalinowego.
"Szybkie ładowanie o mocy 1000 kW pozwala na tankowanie i ładowanie z taką samą prędkością", drażnił się największy na świecie producent pojazdów elektrycznych i dodał, że"BYD Super e-Platform wykorzysta przełomową technologię, aby całkowicie rozwiązać największy ból głowy związany z użytkowaniem pojazdów elektrycznych"
Firma zaplanowała również sieć stacji ładowania o mocy 1 MW, aby dopasować ją do nowej architektury pojazdów elektrycznych, której stacje zapewnią dwukrotnie większą prędkość niż Tesla V4 Superchargers Tesli.
Nowy SUV Tang L i sedan Han L z serii Ocean, które zadebiutują w tym miesiącu, będą pierwszymi z nowym układem napędowym 1000V, ale niezwykle szybkie ładowanie 10C nie jest jedyną rzeczą, którą umożliwia ten system.
Nowa architektura wysokiego napięcia o mocy 1 MW pozwoliła również firmie BYD opracować szybsze i mocniejsze silniki elektryczne, które mieszczą się na tej samej powierzchni, co silniki w jej obecnych pojazdach.
Na przykład nowy silnik o mocy 778 KM (580 kW) może obracać się z prędkością 30 511 obr / min i katapultować samochód elektryczny BYD do prędkości 190 mil na godzinę w mgnieniu oka. Dla cięższego SUV-a Tang L oznacza to przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż cztery sekundy, podczas gdy sedan Han L robi to w 2,7 sekundy, czyli szybciej niż Tesla Model 3 Performance, a przy tym ładuje się znacznie szybciej.
BYD poprawił również bezpieczeństwo swoich nowych samochodów, ze szczególnym naciskiem na trwałość zestawu akumulatorów, który może teraz wytrzymać straszne zderzenia bez deformacji.
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon
Źródło(a)
BYD (Weibo)