Notebookcheck Logo

BYD, wróg Tesli, uważa samodzielną jazdę za mrzonkę, obiecując dominację na rynku pojazdów elektrycznych w ciągu 3-5 lat

SUV BYD podłączony do stacji doładowującej (zdjęcie: Ludicrous Feed/Twitter)
SUV BYD podłączony do stacji doładowującej (zdjęcie: Ludicrous Feed/Twitter)
Według największego konkurenta Tesli, wszyscy producenci samochodów mają tylko 3-5 lat, aby opracować pojazdy elektryczne i przejść na drugą stronę bez szwanku podczas transformacji. Dla BYD najtrudniejsza część jest już za nami i widzi tylko wzrost na horyzoncie, podczas gdy jej dyrektor generalny twierdzi, że pełna autonomiczna jazda nigdy się nie wydarzy.
E-Mobility

Podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy BYD, prezes największego konkurenta Tesli wyraził sceptycyzm co do tego, czy w pełni autonomiczna funkcja jazdy Elon Musk stawia na przyszłość Tesli kiedykolwiek się pojawi. Przeszkody prawne i regulacyjne sprawią, że funkcje takie jak tryb w pełni autonomicznej jazdy Tesli nigdy nie wyjdą z fazy beta, poinformował publiczność. Nawet jeśli nastąpi korzystna zmiana w przepisach dotyczących autonomicznej jazdy, producenci samochodów nadal będą narażeni na zniszczenie wartości marki każdego konkretnego modelu, jeśli zdarzy się choćby jeden zły wypadek, dodał.

Nie oznacza to, że BYD jest przeciwny technologiom autonomicznym, ale jego prezes jest zdania, że pozostaną one funkcjami wspomagającymi kierowcę, na których bardzo trudno będzie zarobić znaczące pieniądze. Jest to sprzeczne z opinią Elona Muska, że Tesla uruchomi w pełni autonomiczną jazdę i może nawet licencjonować ją innym firmom motoryzacyjnym w pewnym momencie.

BYD spodziewa się również, że do końca roku stanie się największym producentem samochodów w Chinach i twierdzi, że jest najlepiej przygotowany do wykorzystania rewolucji w branży pojazdów elektrycznych. Prezes Wang oczekuje, że w ciągu najbliższych 3-5 lat BYD zdobędzie jeszcze większy udział w rynku niż obecnie, jako drugi co do wielkości producent pojazdów elektrycznych na świecie po Tesli. Będzie to również krytyczny okres, w którym producenci samochodów będą musieli przejść na drugą stronę transformacji pojazdów elektrycznych stosunkowo bez szwanku, powiedział Wang.

BYD wykonał już najtrudniejszą część, budując potężne portfolio pojazdów elektrycznych i łańcuch dostaw, a teraz skupi się na ekspansji, w tym za granicą, gdzie zamierza stać się najbardziej konkurencyjnym ambasadorem chińskiego przemysłu pojazdów elektrycznych. Elon Musk niedawno skomentował, że BYD jest teraz "wysoce konkurencyjne" rzeczywiście, a kilka następnych lat pokaże, kto będzie pływał, a kto zatonie w zawrotnym tempie transformacji EV.

Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > BYD, wróg Tesli, uważa samodzielną jazdę za mrzonkę, obiecując dominację na rynku pojazdów elektrycznych w ciągu 3-5 lat
Daniel Zlatev, 2023-06- 9 (Update: 2023-06- 9)