BYD wypuszcza zorientowanego na prywatność konkurenta Tesli Model Y, Denza N7, z silosowymi chipami i wyłącznikiem kamery
BYD wprowadził na rynek swojego bezpośredniego konkurenta Tesli Model Y, Denza N7, który został ogłoszony na początku roku i wycenił go bardzo konkurencyjnie. Średniej wielkości crossover klasy premium ma na celu ożywienie marki Denza z wyższej półki po tym, jak Mercedes-Benz przeniósł większość swoich udziałów w spółce joint venture do BYD.
Ceny Denza N7 zaczynają się od 41 600 USD, czyli są wyższe niż 36 600 USD, które kosztuje podstawowy Model Y w Chinach, ale jest on wyposażony w znacznie większy akumulator o pojemności 91,3 kWh, który powinien wystarczyć na ponad 300 mil zasięgu w amerykańskim cyklu szacunkowym EPA. W chińskim cyklu CLTC podstawowy Model Y z akumulatorem LFP ma zasięg 545 km, podczas gdy Denza N7 ma zasięg 702 km.
Silnik o mocy 230 kW w wersji RWD może rozpędzić N7 od 0 do 62 mil na godzinę w mniej niż 7 sekund, podczas gdy wyższe wersje AWD mogą to zrobić w mniej niż 4 sekundy dzięki mocy silnika 390 kW i momentowi obrotowemu 670 Nm. Akumulator może być ładowany z prędkością do 230 kW, a N7 może korzystać z dwóch ładowarek jednocześnie w oddzielnych portach w celu szybszego ładowania.
Innymi intrygującymi cechami Denza N7 są systemy wspomagające kierowcę i rozwiązania zorientowane na prywatność. W dzisiejszym świecie hiperpołączonych pojazdów elektrycznych BYD upewnił się, że jego pierwszy SUV pod marką Denza jest wyposażony w funkcje, które zadowolą klientów dbających o bezpieczeństwo.
N7 oferuje silosowane chipy pamięci masowej, które przechowują informacje o samym pojeździe, a także możliwość wyłączenia wszystkich kamer, w które wyposażony jest elektryczny SUV, w celu uzyskania pełnego trybu prywatności. Jest również wyposażony w nowy inteligentny system kontroli nadwozia DiSus firmy BYD, który oferuje "systemowe rozwiązanie do pionowej kontroli ruchu pojazdów w celu zwiększenia bezpieczeństwa" lub, w mniej wymyślnym sformułowaniu, skomplikowany zestaw zawieszenia pneumatycznego zbudowany od podstaw z myślą o pojazdach elektrycznych.
System autonomicznej jazdy BYD "Eye of God" debiutuje w N7 i jest zasilany przez procesor NVIDIA Orin-X 254 TOPS w wersji zaawansowanej lub Qualcomm chippery w opcji standardowej. Funkcja wspomagania kierowcy będzie działać na autostradach jeszcze w tym roku, podczas gdy BYD odblokuje swoje możliwości jazdy po mieście w pierwszym kwartale 2024 roku.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon