BYD podobno planuje otworzyć fabrykę samochodów elektrycznych w Niemczech, aby uniknąć europejskich ceł ceł poprzez produkcję lokalną.
Jeśli zostanie to zatwierdzone, będzie to trzecia fabryka BYD w Europie, po uruchomieniu fabryk na Węgrzech i w Turcji, o zdolności produkcyjnej 500 000 samochodów rocznie.
Powołując się na nielegalne subsydia rządowe, Europa zwiększyła cła na import chińskich pojazdów nawet o 35%, oprócz już istniejącej 10% opłaty. BYD nadal zwiększał eksport i poszerzał dostępność modeli w Europie, ponieważ jest pionowo zintegrowanym producentem pojazdów elektrycznych, który produkuje własne baterie, a jego ceny są niższe nawet po nałożeniu ceł.
Pomimo problemów z produktywnością pracowników i kosztami pracy lub energii w Niemczech, BYD podobno uznał ten kraj za najlepszy wybór do budowania rozpoznawalności marki wśród europejskich klientów. Chińscy urzędnicy odwiedzili również fabryki VW, które mają zostać zamknięte, prawdopodobnie z myślą o przejęciu i wykorzystaniu specjalnie zbudowanej infrastruktury i wykwalifikowanej siły roboczej wokół nich.
Jeśli fabryka BYD w Niemczech dojdzie do skutku, największy na świecie producent pojazdów elektrycznych stanie się bezpośrednią konkurencją dla Tesli, która ma już Gigafactory pod Berlinem.
Jest to jeden z obiektów, któremu powierzono zadanie kompleksowego przezbrojenia linii produkcyjnej i rampy produkcyjnej, dzięki czemu nowy Model Y Juniper, następca najlepiej sprzedającego się pojazdu na świecie, został uruchomiony z czterech globalnych Gigafabryk jednocześnie.
Tesla ma jednak obecnie problem z morale pracowników w Giga Berlin, ponieważ jej polityka zwolnień lekarskich najwyraźniej doprowadziła do zawieszenia wypłat dla pracowników, których roszczenia uważa za wątpliwe.
Najwyraźniej Tesla uznała liczbę złożonych ostatnio zwolnień lekarskich za niezwykłą w związku z przyspieszeniem produkcji Modelu Y. Wezwała pracowników do"zwolnienia lekarzy z obowiązku zachowania poufności" i poinformowania przełożonych, co dokładnie im dolega, co nie pozwala im pracować.
Jak można było przewidzieć, doprowadziło to do reakcji, ponieważ zamrożenie płatności dla pracowników przebywających na zwolnieniu lekarskim nie jest dozwolone przez niemieckie prawo, podczas gdy Tesla próbuje to obejść, mówiąc, że po prostu wstrzymuje nadpłatę z poprzednich odcinków.
Sprzedaż Tesli w całej Europie i w Niemczech a w szczególności w Niemczech, spada przed rozpoczęciem produkcji Modelu Y Juniper, a przyszły kwartał będzie kluczowy, aby ocenić, czy jest to spowodowane kontrowersyjnym aktywizmem politycznym Elona Muska, czy też potencjalni nabywcy czekali na nowy Model Y.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon