BYD zwiększa swoją przewagę nad dostawcą Tesli - LG, a globalne zużycie baterii do EV wynosi 133 GWh
LG spadło za BYD na globalnym rynku baterii do EV, ponieważ Główny konkurent Tesli powiększył swoją przewagę w udziale w rynku przed południowokoreańskim producentem baterii. BYD ponownie odnotował duży zysk w kwartale styczeń-marzec z wygodnym 16,2% udziałem w rynku globalnych instalacji baterii EV, które osiągnęły 133 GWh całkowitej pojemności w I kwartale, co stanowi wzrost o 38,6% rok do roku.
Wzrost udziału BYD wydaje się pochodzić bezpośrednio od największego na świecie producenta baterii CATL, którego kawałek tortu spadł z 37% pod koniec ubiegłego roku, do 35% obecnie. CATL produkuje baterie LFP dla bestsellerowych wersji Modelu 3 i Modelu Y Tesli, co pomaga jej utrzymać się w czołówce, podczas gdy inni dostawcy ogniw Tesli, LG i Panasonic, faktycznie zanotowali wyższe wyniki.
LG spadło na trzecie miejsce w rankingu największych producentów baterii do pojazdów elektrycznych z wynikiem 14,5%. To wciąż wzrost w stosunku do 13,6% udziału w rynku kwartał temu, ale zamówienia BYD na EV po prostu wzrosły w tym czasie. Wraz z wprowadzeniem pierwszego przystępnego cenowo modelu EV na rynek masowy - BYD Seagull - udział automobilisty w globalnej produkcji ogniw akumulatorowych może w obecnym kwartale jeszcze bardziej wzrosnąć.
Należący do Tesli Panasonic, który ma wielkie plany produkcji baterii 4680 na ziemi amerykańskiej aby wykorzystać nowo wybite dotacje federalne, również odnotował wzrost udziału w rynku o 2%. Właściwie wszyscy w pierwszej piątce oprócz globalnego lidera CATL zanotowali poszerzony udział w rynku, co wydaje się być kosztem kategorii "Inne", ponieważ 10 najlepszych producentów baterii do EV posiada obecnie 95% zamiast 91% rynku w ostatnim liczeniu:
- CATL: 35%
- BYD: 16,2%
- LG: 14,5%
- Panasonic: 9%
- SK On: 5.3%
- Samsung: 4.9%
- CALB: 4,3%
- Gotion: 2,2%
- Eve Energy: 1,8%
- Sunwoda: 1,4%
- Inne: 5.3%