Badanie demograficzne kierowców Tesli ujawnia nawyk przyspieszania w samochodzie wyścigowym przez typowego właściciela
Ostatnie badania dotyczące demografii typowego nabywcy Tesli przyniosły raczej mało zaskakujące wyniki. Stereotypowy właściciel Tesli zyskał nieco hipsterską reputację, przynajmniej w mniemaniu tych, którzy wolą gazowe limuzyny, a wyniki badania raczej nie zmienią ich opinii. Kalifornijska platforma ubezpieczeń samochodowych Jerry przeprowadziła badania w swojej bazie danych i okazało się, że kwintesencją nabywcy Tesli jest zamożny mężczyzna w wieku do 34 lat, co stawia ich w kwadracie demografii Gen-Z do Millennial.
Część dotycząca zamożności wynika ze statystyki, że przeciętny właściciel Tesli mieszka w kodzie pocztowym, gdzie typowy dochód gospodarstwa domowego wynosi 85 000 USD, w porównaniu z 62 000 USD dla reszty uczestników badania, którzy jeździli innymi markami samochodów. Około jedna trzecia kierowców Tesli w analizie demograficznej prawdopodobnie zarabiała więcej niż 100 000 USD, podczas gdy poziom posiadania domu był dwukrotnie wyższy niż u kierowców niejeżdżących Teslą.
Ta zamożna trzecia część wydaje się również oddzielać kierowców Tesli od reszty stawki pod względem poziomu wykształcenia, ponieważ tak wielu uczestników badania jeździło Teslą i miało tytuł magistra lub doktora. Jeśli chodzi o zawód, większość właścicieli Tesli była inżynierami lub kierownikami operacyjnymi.
Krótko mówiąc, typowy kierowca Tesli nie jest typowym amerykańskim kierowcą, który jest podzielony mniej więcej równo ze względu na płeć i ma niższy średni roczny dochód, podczas gdy wyższe wykształcenie posiada tylko 13% kierowców nieposiadających Tesli
Jeśli chodzi o kwintesencję nawyków jazdy właściciela Tesli, Jerry mówi, że "cieszą się z wybuchów przyspieszenia, ale nie z dużych prędkości, i są lepsze niż przeciętne w utrzymywaniu rąk z dala od swoich telefonów podczas jazdy". Dzieci ery samochodów elektrycznych rzeczywiście, jak większość EV mają duże ekrany infotainment i są pełne opcji łączności, nieco kompensując chęć i potrzebę korzystania z telefonów tak często.