Jest to pierwszy artykuł w magazynie Mod Mania; pasku magazynu, który prezentuje fantastyczne mody, które wzbogacają oryginalną grę w fajny lub unikalny sposób. W tym pierwszym artykule prezentujemy najnowszy mod multiplayer dla Balatro, stworzony przez twórców modów Virtualized i TGMM.
BalatroMultiplayer to wyjątkowy mod, który stawia graczy naprzeciw siebie, zamieniając rozgrywkę dla jednego gracza w starcie dla wielu graczy. Obecnie mod ma dwa tryby i 4 zaplanowane na pełną wersję 1.0. Już teraz jest się czym pobawić, a w przyszłych aktualizacjach planowane jest znacznie więcej. Z krótkiego wywiadu z Virtualized dowiedziałem się wiele, od jokerów, przez materiały eksploatacyjne, po niektóre zestawy zasad planowane dla lobby. Omówimy to wszystko w tym artykule, a na końcu, dla tych z Państwa, którzy chcą go pobrać, będzie instrukcja na samym dole tego artykułu.
Jak obecnie wygląda mod
Obecnie mod ma tylko 5 jokerów i 1 kartę asteroidy, wraz ze wszystkimi dzwonkami i gwizdkami dla wielu graczy. Istnieją dwa tryby, wyczerpanie i starcie, w których po określonym czasie każdy gracz staje do walki w ciemno PvP, gdzie wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. Każdy z graczy ma określoną liczbę żyć (zwykle 4), a gdy jedna z nich się skończy, przegrywa. W Attrition gracze stają naprzeciwko każdego bossa w ciemno, co sprawia, że każdy ante jest starciem o to, kto ma lepsze ręce. Showdown daje każdemu graczowi 3 normalne ante na przygotowanie się, a następnie wrzuca ich do niekończącego się ante, w którym gracze w ciemno mierzą się ze sobą, dopóki jednemu z nich nie zabraknie życia.
Obecnie beta jest bardziej bogata w funkcje, z opcjami lobby, które umożliwiają dostosowanie każdej gry. Gospodarze pokoju mogą przełączać powracające pieniądze, nagrody w ciemno za przegraną rundę, czy tracisz życie za porażki inne niż PvP, a także ilość żyć. Gospodarze mogą również kontrolować, czy gracze zawsze mają ten sam seed lub talię, a także włączać lub wyłączać karty multiplayer obecnie zawarte w modzie.
Plany na przyszłość
Ostrzeżenie: Wszystko to według słów Virtualized może ulec zmianie. Potencjalne szczegóły dotyczące dodatkowej zawartości, takiej jak jokery i materiały eksploatacyjne, są obecnie dopracowywane.
Przeprowadziłem krótką rozmowę z Virtualized na temat ich przyszłych planów, a także tego, jak dotarli do tego punktu. Zapytany o to, jak to się stało, że mod stał się tak popularny, Virtualized powiedział: Rozwijam ten mod odkąd wyszedł Balatro. Nasz discord liczył 2000 osób, zanim wideo zostało opublikowane przez
Bean
. Przez jakiś czas było o nim głośno, zanim algorytm Youtube go podchwycił, a nasz Discord eksplodował na początku stycznia do około 10 000 osób, a teraz jest ich około 20 000 lub więcej.
Od tego momentu rozmawialiśmy o jego przyszłych planach, a on przekazał mi mnóstwo ekscytujących szczegółów, po pierwsze, tryby będą miały przeróbkę. Pierwsza przeróbka? W każdym trybie będzie mogło wziąć udział do ośmiu graczy. Od tego momentu tryby będą wyglądać następująco:
Attrition: Tak jak teraz, koncentruje się na 1v1, gdzie każdy boss w ciemno będzie musiał zmierzyć się z graczem, a jeśli uzyskasz niższy wynik, przegrasz.
Battle Royale: Każdy boss w ciemno to bitwa pomiędzy wszystkimi graczami, a 25% graczy z najniższym wynikiem straci życie.
Precision: To było dla mnie bardzo interesujące, zamiast wysokich wyników, skupiamy się na tym, aby zbliżyć się jak najbliżej docelowego wyniku, kto jest najbliżej (wyższy lub niższy) wygrywa.
I wreszcie Speedrun: Bez PvP, pierwsza osoba, która ukończy ante 8, wygrywa, a przegrana w ciemno powoduje ponowne uruchomienie na nowym seedzie.
Oprócz trybów, podzielił się ze mną również kilkoma zestawami zasad:
Vanilla: dla tych, którzy chcą po prostu cieszyć się bazowym Balatro bez żadnych zmian
Rywalizacja: Wszystkie tryby wieloosobowe, zmiany w balansie gry (np. Photochad, Justice Tarot, przeróbka Hanging Chad)
Turniej: Dla rozgrywek turniejowych, zapobiega manipulowaniu ustawieniami lobby
Co tydzień: Zręcznościowe doświadczenie, w którym pewne zestawy jokerów i kart są zakazane, zmieniane co tydzień lub dwa, aby zapewnić świeże wrażenia.
Jeśli chodzi o nową zawartość, Virtualized podzieliło się informacją, że planowanych jest około 20 jokerów, potencjalnie więcej lub mniej, zaplanowanych na aktualizację, z tymi potwierdzonymi jokerami:
Conjoined Joker: Podczas gry PvP w ciemno, X1 Mult za każdą rękę, która pozostała Nemezis.
Jack-in-a-Box: Jeśli pierwszą ręką w rundzie jest pojedynczy walet, zniszcz go i stwórz 2 karty pułapek.
Uścisk dłoni: Jeśli wielu graczy ma tego jokera na początku PvP w ciemno, zniszcz tego jokera i zyskaj $20
Mastermind: szansa 1 na 2 na stworzenie karty widma po aktywowaniu pułapki.
Chociaż nie ma potwierdzonych efektów dla poniższych kart, wysłano mi również te bardzo fajne zasoby graficzne, które zostaną wykorzystane w grze do wydania 1.0.
Jedyną inną potwierdzoną zawartością na ten moment jest unikalna sztuczka zwana kartami pułapek (wspomniana w efekcie Mastermind Joker), która będzie materiałem eksploatacyjnym przechowywanym w oddzielnym obszarze eksploatacyjnym. Będą one wysyłane przez przeciwnika i będą miały różne efekty, w sumie zaplanowano ich 17. Niedawno zakończył się konkurs na grafikę, a poniżej można zobaczyć planowane efekty oraz zasoby:
Szczerze mówiąc, wszystko to brzmi naprawdę fajnie i ma spory potencjał. Przypominamy, że wszystko to może ulec zmianie. Jako ostatnią ciekawostkę, Virtualized podzieliło się jeszcze jednym potencjalnym typem karty, który zaplanowali o nazwie Sabotaż. Ten materiał eksploatacyjny pojawi się, gdy gracz przegra w ciemno PvP. Mogą oni potencjalnie wybrać efekt, który im pomoże, w tym taki, który sprawi, że następna runda będzie miała efekt zaślepienia bossa, który wpłynie na wszystkich graczy.
Jak zainstalować
Dla tych, którzy są podekscytowani perspektywą przyszłego wydania, mogą Państwo dołączyć do ich discorda tutaj dla przyszłych wydań i aby znaleźć ludzi, z którymi można grać w ten niesamowity mod.
Aby zainstalować, należy upewnić się, że skonfigurowano zarówno LovelyInjector i Steammoddeda także pobrać mod Multiplayer mod. Proszę postępować zgodnie z instrukcjami dla każdego linku, a wszystko powinno być gotowe.
Przyjacielska rada: proszę upewnić się, że na końcu folderów modów nie ma -main, ponieważ czasami może to zakłócić ich funkcjonalność. W razie jakichkolwiek problemów, serwer Balatro Multiplayer jest bardzo pomocny.
Źródło(a)
Github, Virtualizedbalatro