Bateria Rivian R2 przewyższa ogniwa Tesla Model Y Juniper 4680 o większej pojemności energetycznej
W swoim najnowszym raporcie kwartalnym Rivian ogłosił, że system napędowy R2 kompaktowego SUV-a, który ma bezpośrednio konkurować z nadchodzącym Modelem Y Tesli Juniper juniper.
Pomimo wszystkich ulepszeń, które przyniesie, oczekuje się, że odświeżenie Juniper będzie wycenione zgodnie z obecną edycją Modelu Y, która zaczyna się od 44 990 USD przed zachętami.
Przypadkowo jest to cena, którą Rivian ogłosił również dla R2, wskazując, że spodziewa się zaoszczędzić na kosztach produkcji w porównaniu do inauguracyjnej linii R1, która zaczyna się od 69 900 USD.
Rivian ogłosił, że R2 i R3 będą zasilane przez nic innego jak nowatorski LG 4695 rivian i LG podpisały 5-letni kontrakt na ogniwa 4695 o wartości 67 GWh, które będą dobre do zastosowania w nawet 700 000 SUV-ów R2.
Elon Musk powiedział na ostatniej konferencji prasowej dotyczącej wyników kwartalnych Tesli, że firma może wkrótce wyprodukować baterie 4680, które mogą być najtańsze wyprodukowane w USA ze względu na połączenie zalet produkcyjnych, takich jak sucha katoda i subsydiów federalnych.
Plotka głosi, że w przyszłym roku Tesla planuje rozpocząć produkcję czterech różnych typów akumulatorów 4680 - dla Cybertrucka, Modelu Y Juniper, Modelu 3 i Robotaxi Robotaxi - kwalifikując każdy z nich do federalnej ulgi podatkowej.
Ogniwa 4680, które zostaną umieszczone w Modelu Y Juniper, będą jednak mniejsze niż ogniwa 4695 ogniw które LG będzie produkować dla Rivian R2, które mają tę samą średnicę, ale są wyższe. Rivian twierdzi, że większe ogniwa przyniosą 45% poprawę w zakresie możliwości produkcji i przetwarzania zestawu baterii, co ostatecznie zaowocuje"znaczącą redukcją dolara za kilowatogodzinę (kWh) na poziomie pakietu w porównaniu z platformą R1"
Krótko mówiąc, Rivian wykorzysta ogniwa akumulatorowe o wyższej gęstości energii niż te, które Tesla umieści w Modelu Y Juniper w USA, co doprowadzi do obniżenia kosztów produkcji i wyjaśnienia pasującej ceny."Oczekuje się, że w ciągu pierwszego roku produkcji baterie zostaną wyprodukowane w fabryce LG w Queen Creek w Arizonie, zgodnie z naciskiem Rivian na krajową produkcję w USA i zgodność z przepisami IRA", mówi Rivian, wskazując, że R2 będzie również kwalifikować się do pełnej federalnej ulgi podatkowej made-in-US.
Do niedawna Tesla miała problemy z produkcją 4680 ogniw z oszczędnościami produkcyjnymi, które byli w stanie wyprodukować jej dostawcy, Panasonic i LG. Dopiero po wprowadzeniu pierwszego Cybertrucka z baterią 4680 wykonaną oszczędną metodą produkcji suchej katody, Tesla zaczęła chwalić się, że osiągnie parytet kosztowy 4680 z LG i Panasonic, a może nawet zejść niżej, biorąc pod uwagę wszystkie związane z tym dotacje federalne.
Najwyraźniej LG nie siedzi w miejscu, a jego innowacyjne ogniwa 4695 mogą przynieść pewne korzyści w zakresie kosztów produkcji Rivian R2 w porównaniu z Juniper Model Y, w zależności od tego, jak szybko LG zacznie je produkować w Arizonie aby uzyskać federalną ulgę podatkową w wysokości 35 USD za kWh.
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon
Źródło(a)
Rivian (PDF)