Bateria Tesli Model 2 może ładować się w 15 minut i działać lepiej, gdy jest zimno
Plany Tesli dotyczące przywrócenia produkcji komponentów EV do Stanów Zjednoczonych przy użyciu najlepszej dostępnej technologii akumulatorowej wydają się posuwać naprzód z pomocą największego na świecie producenta ogniw, CATL.
Wcześniej mówiło się, że firma dostarczy sprzęt i know-how, aby Tesla mogła rozszerzyć produkcję baterii w Giga Nevada. Ford ma podobny projekt z CATL, ale Tesla chce być bardziej niezależna, jeśli chodzi o produkcję w USA ze względu na federalną ulgę podatkową ulgi podatkowe przepisy.
Według dyrektora generalnego CATL, firma współpracuje z Teslą nad dostawą ogniw akumulatorowych, które umożliwiają znacznie szybsze ładowanie niż obecne zainstalowane w Modelu 3 RWD.
Prędkość ładowania Modelu 2
Przystępny cenowo rynek masowy Model 2 jest głównym kandydatem do zastosowania nowych akumulatorów CATL o zwiększonej prędkości ładowania. CEO Zheng powiedział, że CATL z pewnością może pomóc Tesli osiągnąć cele w zakresie niższych Modelu 2, który określił mianem "samochodu za 25 000 USD":
Zawsze jest miejsce na redukcję kosztów, w zależności od tego, jaki jest cel samochodu za 25 000 dolarów. Jeśli jest to robotaxis, nie musimy się martwić o redukcję kosztów dla każdego ogniwa, ponieważ nasze baterie mają dłuższy cykl życia, więc ich średni koszt jest w rzeczywistości niższy.
Wcześniej mówiło się, że Tesla Model 2 będzie wyposażony w ogniwa LFP i akumulator o pojemności 53 kWh akumulator. Zaletą chemii fosforanu żelaza jest to, że pozwala ona na znacznie tańsze i bezpieczniejsze zestawy akumulatorów. Wadą jest to, że ogniwa LFP mają niższą gęstość energii.
Jest to jednak w pewnym stopniu równoważone przez fakt, że można je bezpiecznie ładować do pełna podczas każdej sesji, a CATL ma również M3P która dodaje mangan w celu zwiększenia gęstości energii nawet o 15% w porównaniu do ogniw fosforanowych.
Oprócz chemii M3P, CATL już drażnił się z nowym szybko ładujące się ogniwo LFP które zostało opracowane z myślą o znacznie lepszej wydajności w niskich temperaturach. Może to być to, co Tesla będzie starała się wykorzystać w Modelu 2, a prędkości 4C oznaczają, że akumulator można w pełni naładować w 15 minut.
CATL podaje 10-minutowe ładowanie, ale dotyczy to typowego scenariusza ładowania od 20 do 80%. Dużą zaletą nowej technologii baterii, która może trafić do Modelu 2, jest jednak to, że nawet w temperaturach ujemnych można ją w pełni naładować w pół godziny. Jak ostatnio zimna pogoda w Chicago, taka funkcja będzie coraz ważniejsza.
Oprócz technologii CATL, Tesla może również potrzebować pomocy w szybkim zwiększeniu produkcji LFP w USA, jeśli chce, aby Model 2 kwalifikował się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na nowe pojazdy elektryczne.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon