Bateria półprzewodnikowa Samsung o najwyższej gęstości energii przeznaczona do masowej produkcji
Kiedy Samsung ogłosił zwrot w kierunku chemii akumulatorów półprzewodnikowych i badań produkcyjnych, wyznaczył rok 2025 jako rok, w którym będzie miał pierwsze prototypy, a 2027 jako termin wprowadzenia ich do pojazdów elektrycznych pojazdy elektryczne.
Szef Samsung Electro-Mechanics właśnie potwierdził, że bateria półprzewodnikowa jest gotowa zgodnie z planem i osiągnęła najwyższą gęstość energii, a tym samym stosunek pojemności do rozmiaru w branży. Baterie półprzewodnikowe mogą osiągnąć gęstość energii 500 Wh/kg i być może o to właśnie chodzi Samsungowi, ponieważ taki był cel od samego początku.
Samsung zacznie teraz inwestować w zakłady masowej produkcji, gotowe do dostarczania prototypów dla innych działów firmy, aby umieścić je w swoich urządzeniach z 2026 roku.
Ponieważ bateria półprzewodnikowa Samsunga jest oparta na tlenku i pozostaje stabilna, małe ogniwa z tą technologią mogą trafić do jej urządzenia do noszenia i innych urządzeń, które wymagają elastycznych kształtów, takich jak na przykład monitor fitness Galaxy Ring.
Po zbudowaniu zakładów masowej produkcji i potwierdzeniu rentowności technologii baterii półprzewodnikowych w rzeczywistych scenariuszach, Samsung rozszerzy obszary jej zastosowania w 2027 roku.
Przypadkowo jest to również czas, kiedy inni konkurenci, tacy jak Toyota czy CATL zapowiedzieli, że zaczną umieszczać swoje baterie półprzewodnikowe w samochodach elektrycznych.
Oprócz rekordowo wysokiej gęstości energii i pojemności, technologia baterii półprzewodnikowych Samsunga ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę, a mianowicie tańszą produkcję masową. Firma testuje przełomową metodę produkcji baterii półprzewodnikowych zwaną prasowaniem rolkowym. Technika ta eliminuje potrzebę uszczelniania ogniwa za pomocą powolnego procesu Warm Istactic Press (WIP) przed umieszczeniem go w wodzie i zastosowaniem ciśnienia do 600 MPa w wysokiej temperaturze w celu spiekania elektrody i materiałów elektrolitowych do stanu stałego w celu uzyskania stabilnej wydajności.
Jeśli Samsungowi uda się to osiągnąć na masową skalę dzięki prototypom ogniw półprzewodnikowych w tym roku, uda mu się pokonać największe przeszkody przed masowym przyjęciem obiecującej technologii akumulatorów, takie jak szybkość produkcji i koszty produkcji.