Notebookcheck Logo

Bezstratne skalowanie 3 uruchamia tryb generowania klatek do 20x

Bezstratne skalowanie 3 obiecuje wiele ulepszeń (źródło obrazu: Steam - edytowane)
Bezstratne skalowanie 3 obiecuje wiele ulepszeń (źródło obrazu: Steam - edytowane)
Oprogramowanie firm trzecich Lossless Scaling zostało zaktualizowane do wersji 3. Nowa aktualizacja obiecuje graczom lepsze skalowanie, mniejsze obciążenie GPU, poprawione opóźnienia i, co najważniejsze, tryb generowania klatek do 20x.
Gaming Software

Skalowanie bezstratne istnieje już od dłuższego czasu i jest to płatne oprogramowanie innej firmy, które oferuje skalowanie w górę i generowanie klatek w grach, które nie mają ich wbudowanych. Jak pokazały poprzednie testy, działa ono jak zaczarowane na przenośnych urządzeniach do gier, oferując lepsze wrażenia z rozgrywki w grach, które zazwyczaj nie działają płynnie na iGPU.

Teraz twórcy wprowadzili nową wersję oprogramowania, Lossless Scaling 3, która obiecuje szeroki zakres ulepszeń. Najważniejsze z nich to tryby generowania klatek 10x i 20x. Tryby te mogą wydawać się niepraktyczne, biorąc pod uwagę, że wprowadzają mnóstwo artefaktów, które mogą sprawić, że gry staną się niegrywalne. Mogą być one jednak skutecznym rozwiązaniem do uruchamiania gier o wolnym tempie i emulacji na stosunkowo niższym sprzęcie i systemach z iGPU (ROG Z1 Extreme Ally obecnie 499,99 USD w Best Buy).

Oczywiście tryby generowania klatek 10x i 20x nie są jedynymi nowościami w Lossless Scaling 3. Najnowsza wersja obiecuje również znacznie lepszą rozgrywkę w zwykłych trybach 2x i 3x, które są bardziej praktyczne w większości gier dla większości gier.

Jak podkreślono w informacji o aktualizacji, Lossless Scaling 3 ma również na celu zaoferowanie lepszej jakości skalowania i generowania klatek, z mniejszym migotaniem i mniejszą ilością artefaktów obramowania. Aktualizacja odnosi się również do kwestii wydajności, obiecując 40% redukcję obciążenia GPU w trybie 2x w porównaniu do poprzedniej wersji.

Wspomniano również o niższym opóźnieniu https://developer.nvidia.com/blog/understanding-and-measuring-pc-latency/ również. Według twórców, w trybie 2x, Lossless Scaling 3 może zaoferować 24% poprawę w stosunku do generowania klatek w poprzedniej wersji. Kolejną atrakcją jest odnowiony interfejs użytkownika w wersji beta, który wygląda na czystszy niż w poprzednich wersjach.

Użytkownicy, którzy wypróbowali Lossless Scaling 3, zgłaszają zauważalną poprawę w stosunku do poprzedniej wersji. Dzięki aktualizacji wydaje się, że oprogramowanie jest teraz realną opcją dla gier bez integracji dewelopera z generowaniem klatek i skalowaniem w górę. Warto jednak zauważyć, że oprogramowanie nadal działa jako narzędzie na poziomie systemu, nawet przy wszystkich ulepszeniach, na poziomie sterownika lub rozwiązania zintegrowane z grą są lepsze. Proszę obejrzeć załączony poniżej materiał wideo, aby dowiedzieć się więcej na temat aktualizacji.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > Bezstratne skalowanie 3 uruchamia tryb generowania klatek do 20x
Abid Ahsan Shanto, 2025-01-12 (Update: 2025-01-12)