Bezstratne skalowanie 3 uruchamia tryb generowania klatek do 20x
Skalowanie bezstratne istnieje już od dłuższego czasu i jest to płatne oprogramowanie innej firmy, które oferuje skalowanie w górę i generowanie klatek w grach, które nie mają ich wbudowanych. Jak pokazały poprzednie testy, działa ono jak zaczarowane na przenośnych urządzeniach do gier, oferując lepsze wrażenia z rozgrywki w grach, które zazwyczaj nie działają płynnie na iGPU.
Teraz twórcy wprowadzili nową wersję oprogramowania, Lossless Scaling 3, która obiecuje szeroki zakres ulepszeń. Najważniejsze z nich to tryby generowania klatek 10x i 20x. Tryby te mogą wydawać się niepraktyczne, biorąc pod uwagę, że wprowadzają mnóstwo artefaktów, które mogą sprawić, że gry staną się niegrywalne. Mogą być one jednak skutecznym rozwiązaniem do uruchamiania gier o wolnym tempie i emulacji na stosunkowo niższym sprzęcie i systemach z iGPU (ROG Z1 Extreme Ally obecnie 499,99 USD w Best Buy).
Oczywiście tryby generowania klatek 10x i 20x nie są jedynymi nowościami w Lossless Scaling 3. Najnowsza wersja obiecuje również znacznie lepszą rozgrywkę w zwykłych trybach 2x i 3x, które są bardziej praktyczne w większości gier dla większości gier.
Jak podkreślono w informacji o aktualizacji, Lossless Scaling 3 ma również na celu zaoferowanie lepszej jakości skalowania i generowania klatek, z mniejszym migotaniem i mniejszą ilością artefaktów obramowania. Aktualizacja odnosi się również do kwestii wydajności, obiecując 40% redukcję obciążenia GPU w trybie 2x w porównaniu do poprzedniej wersji.
Wspomniano również o niższym opóźnieniu https://developer.nvidia.com/blog/understanding-and-measuring-pc-latency/ również. Według twórców, w trybie 2x, Lossless Scaling 3 może zaoferować 24% poprawę w stosunku do generowania klatek w poprzedniej wersji. Kolejną atrakcją jest odnowiony interfejs użytkownika w wersji beta, który wygląda na czystszy niż w poprzednich wersjach.
Użytkownicy, którzy wypróbowali Lossless Scaling 3, zgłaszają zauważalną poprawę w stosunku do poprzedniej wersji. Dzięki aktualizacji wydaje się, że oprogramowanie jest teraz realną opcją dla gier bez integracji dewelopera z generowaniem klatek i skalowaniem w górę. Warto jednak zauważyć, że oprogramowanie nadal działa jako narzędzie na poziomie systemu, nawet przy wszystkich ulepszeniach, na poziomie sterownika lub rozwiązania zintegrowane z grą są lepsze. Proszę obejrzeć załączony poniżej materiał wideo, aby dowiedzieć się więcej na temat aktualizacji.