Notebookcheck Logo

Bezstratne skalowanie 3 zapewnia nawet 3-krotny wzrost liczby klatek na sekundę na urządzeniach przenośnych do gier ostatniej generacji z realistycznym opóźnieniem klatek

Test Lossless Scaling 3 na gamingowym handheldzie podkreśla ulepszenia wprowadzone przez nową aktualizację (źródło obrazu: ETA Prime)
Test Lossless Scaling 3 na gamingowym handheldzie podkreśla ulepszenia wprowadzone przez nową aktualizację (źródło obrazu: ETA Prime)
Zewnętrzne narzędzie do zwiększania liczby klatek na sekundę Lossless scaling zostało niedawno zaktualizowane do wersji 3. Ta nowa wersja narzędzia została poddana testom, a gamingowy handheld Asus ROG Ally X odnotował nawet 3-krotny wzrost liczby klatek na sekundę.
Gaming Handheld Software

Lossless Scaling 3 niedawno zadebiutował na Steam, a aktualizacja ta obiecuje kilka znaczących ulepszeń. Oprócz oferowania trybu generowania klatek do 20x, twórcy obiecują wzrost wydajności w zwykłych trybach 2x i 3x, a ETA Prime przetestowała nową wersję.

W filmie YouTuber najpierw pokazał podstawy bezstratnego skalowania 3, w tym różne tryby i inne ustawienia dostępne w narzędziu. Następnie ETA Prime przetestował nową aktualizację na płycie ROG Ally X, która jest wyposażona w procesor Ryzen Z1 Extreme ostatniej generacji. Wśród gier, które zostały przetestowane na gamingowym handheldzie jest Doom Eternal.

Bez Lossless Scaling 3 i jakiegokolwiek innego skalowania, gra osiągała średnio około 60 FPS przy 900p na ustawieniu High. Jednak z LSFG 3.0 i trybem skalowania ustawionym na "X2", narzędzie do generowania klatek podwoiło liczbę klatek bez dodawania zbyt dużego opóźnienia. Kolejną testowaną grą jest Hogwarts Legacy, która jest tytułem znanym z tego, że doprowadza iGPU ostatniej generacji do granic możliwości (Z1 Extreme ROG Ally obecnie 499,99 USD w Best Buy).

W rozdzielczości 720p przy ustawieniu High, handheld do gier Z1 Extreme uzyskał średnio około 44 FPS. Z Lossless Scaling 3 ustawionym na te same ustawienia co poprzednio, średnia FPS wynosiła około 74. ETA Prime przetestowała również Starfield i ta gra skoczyła z około 30 FPS do około 60 FPS.

Jeśli chodzi o tryb 3x, ETA Prime przetestowała go na Forza Horizon 5 i bez Lossless Scaling 3, gra uzyskuje średnio około 40 FPS w 1080p na ustawieniach Ultra. Po włączeniu trybu "X3" liczba ta skacze do około 100 FPS. YouTuber zauważa, że nawet w tym ustawieniu narzędzie do generowania klatek nie dodaje zbyt wiele opóźnienia klatek. Proszę obejrzeć załączony poniżej film, aby dowiedzieć się więcej o aktualizacji.

Źródło(a)

ETA Prime (wideo załączone powyżej)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > Bezstratne skalowanie 3 zapewnia nawet 3-krotny wzrost liczby klatek na sekundę na urządzeniach przenośnych do gier ostatniej generacji z realistycznym opóźnieniem klatek
Abid Ahsan Shanto, 2025-01-16 (Update: 2025-01-16)