Notebookcheck Logo

Bezstratne skalowanie na Steam Deck OLED umożliwia uruchamianie gier z prędkością do 2x FPS

Bezstratne skalowanie na Steam Deck OLED pokazuje pozytywne wyniki we wstępnych testach (źródło obrazu: ETA Prime)
Bezstratne skalowanie na Steam Deck OLED pokazuje pozytywne wyniki we wstępnych testach (źródło obrazu: ETA Prime)
Płatne oprogramowanie o nazwie Lossless Scaling zostało przetestowane na Steam Deck OLED. Zasadniczo oprogramowanie może skalować rozdzielczości i dodawać generowanie klatek. Te dwa elementy mogą sprawić, że gry będą działać znacznie płynniej na handheldach.
Gaming Handheld Software

ETA Prime niedawno zaprezentowała płatne oprogramowanie o nazwie Bezstratne skalowanie na ROG Ally X. Choć w rzeczywistości nie poprawia ono rzeczywistej wydajności w grach, oprogramowanie poprawia wrażenia poprzez dodanie generowania klatek i skalowania rozdzielczości. Te dwie funkcje mogą wiele znaczyć dla systemów low-end, takich jak handheldy do gier.

Istnieją jednak pewne wymagania, a jednym z nich jest to, że oprogramowanie działa tylko w systemie Windows. Z drugiej strony, handheldy Valve są dostarczane z oprogramowaniem SteamOSdystrybucją Linuksa. Dobrą stroną jest to, że Valve niedawno dodało oficjalną obsługę sterowników Windows dla Steam Deck OLED, dzięki czemu handheld do gier działa dobrze z systemem operacyjnym Microsoftu. Sterowniki Windows dla wariantu bez OLED są również dostępne.

Jeśli chodzi o to, jak bardzo bezstratne skalowanie może pomóc na Steam Deck OLED, ETA Prime właśnie to przetestował i wyniki są dobre. YouTuber najpierw przetestował Cyberpunk 2077 z niskimi ustawieniami wizualnymi i rozdzielczością 1280x720. Bez włączonego oprogramowania średnia liczba klatek na sekundę wynosiła około 51 FPS.

Po włączeniu skalowania LS1 i wybraniu opcji generowania klatek LSFG 2.3 w skalowaniu bezstratnym, liczba klatek na sekundę wzrosła do ponad 80. ETA Prime przetestowała następnie Hogwarts Legacy i podczas gdy natywna liczba klatek na sekundę wynosiła około 34, po włączeniu skalowania wzrosła do około 62. Gra była testowana w rozdzielczości 720p z niskimi ustawieniami i FSR.

Kolejną grą, którą ETA Prime przetestowała na Steam Deck OLED jest Elden Ring. Przy 720p i niskich ustawieniach, bezstratne skalowanie pozwoliło grze działać ze średnią prędkością 61 FPS, podczas gdy przy włączonym skalowaniu było to 33 FPS. Inne testowane gry oferowały podobny wzrost liczby klatek na sekundę.

Ogólnie rzecz biorąc, oprogramowanie wydaje się być warte swojej ceny i to nie tylko dla handheldów do gier (Legion Go curr. $598.99 na Amazon). Będzie działać na laptopach do gier, a nawet komputerach stacjonarnych. Mogą Państwo dowiedzieć się więcej oglądając załączone poniżej wideo ETA Prime.

Źródło(a)

ETA Prime na YouTube (wideo załączone powyżej)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Bezstratne skalowanie na Steam Deck OLED umożliwia uruchamianie gier z prędkością do 2x FPS
Abid Ahsan Shanto, 2024-08-26 (Update: 2024-08-26)