Bezstratne skalowanie zwiększa liczbę klatek na sekundę w ROG Ally i innych gamingowych urządzeniach przenośnych nawet 4-krotnie
Podczas gdy Radeon 780M znajdujący się w prawie wszystkich nowoczesnych handheldach do gier jest w stanie grać w gry AAA, często trzeba używać niskich lub średnich ustawień graficznych, aby uzyskać dobre wrażenia. AMD niedawno dodało FSR 3.1w połączeniu z Frame Generation, jest świetnym rozwiązaniem.
Jednak te technologie skalowania i wstawiania fałszywych klatek nie są natywnie dostępne we wszystkich grach. Dla takich tytułów, jak pokazuje ETA Prime, bezstratne skalowanie jest dobrą opcją. Jest to płatne oprogramowanie, które można zainstalować ze Steami może skalować gry i generować dodatkowe klatki, oferując znacznie lepsze wrażenia w systemach z niższej półki i handheldach do gier.
Oprogramowanie ma szeroką kompatybilność, obsługując karty graficzne Nvidia, AMD i Intel Arc GPU. Działa również w grach OpenGL, Vulkan i DirectX, dzięki czemu jest dobrym rozwiązaniem do skalowania i dodawania generowanych klatek w tytułach, które nie mają natywnego wsparcia dla tych technologii.
Warto zauważyć, że Lossless Scaling działa obecnie tylko w systemie Windows. Oprogramowanie wymaga również uruchamiania gier w trybie okienkowym bez obramowania lub okienkowym. Jeśli chodzi o to, jak dobrze to działa, ETA Prime zaprezentował ROG Ally X (Z1 Extreme ROG Ally obecnie 499,99 USD w Best Buy) działający w Cyberpunk 2077 przy prawie 60 FPS z presetem Ray Tracing Ultra, zwiększonym z około 30 FPS. Bezstratne skalowanie w akcji mogą Państwo obejrzeć na załączonym poniżej filmie.
Źródło(a)
ETA Prime na YouTube (wideo osadzone powyżej)